۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۵۹۷۰۴

افزایش تهدیدهای بوداییان افراطی علیه مسلمانان سریلانکا

خبرگزاری رسا ـ تحرکات بوداییان افراطی علیه مسلمانان سریلانکا در ماه‎های اخیر افزایش چشمگیری یافته و آنان را مجبور به تنظیم شکوائیه‎ای به سازمان ملل کرده است.
حملات بوداييان افراطي سريلانکا عليه مسلمانان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آن اسلام، افزایش چشمگیر حملات بوداییان افراطی در سریلانکا، مسلمانان این کشور را مجبور کرد که در شکوائیه‎ای به سازمان ملل به کوتاهی دولت در این زمینه انتقاد کنند.


ائتلاف ملی مسلمانان تامیل در نامه‎ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: دولت سریلانکا در توقف روند ضد اسلامی موفق عمل نکرده است، روندی که در صورت ادامه باعث گسترش بحران در کشوری که ما آن را خانه خود می‎دانیم، خواهد شد.


ائتلاف ملی مسلمانان تامیل در این نامه نگرانی خود را از تشکیل یک گروه بودایی افراطی به نام "بودا بالا سنا" که مسؤولیت بیشترین حملات ضد اسلامی در سریلانکا را نیز بر عهده دارد، ابراز کرده است.


در نامه ائتلاف ملی مسلمانان تامیل به سازمان ملل از این نهاد بین‎المللی خواسته شده که توجه دولت سریلانکا را به وضعیت نامناسب مسلمانان این کشور جلب کند.


سریلانکا از چندین ماه پیش و از زمان شدت یافتن حملات بوداییان افراطی علیه مسلمانان این کشور دچار تنش و درگیری‎های بسیاری است.


در ماه ژوئن سال میلادی گذشته 200 تن از معترضان سریلانکایی که بیشترین آنان را بوداییان ملی‎گرا تشکیل می‎دادند به یک مرکز اسلامی کوچک در حومه کلمبو، پایتخت سریلانکا حمله کردند.


همزمان با این تحول، گروه دیگری از مسلمانان سریلانکا به نام "انجمن جمعه"، با اشاره به حملات گسترده به مساجد و توهین به اعتقادات مذهبی از دولت خواست که گام‎های عملی برای توقف حملات فاشیستی – ملی گرایانه علیه مسلمانان بردارد.


در این بیانیه به جنگی خونین در گذشته اشاره شده است که در نتیجه حملات بوداییان ملی‎گرا به مسلمانان به راه افتاد و پس از سی سال در 2009 میلادی پایان یافت.   


مسلمانان سریلانکا پس از سینهالی‎ها که 70 درصد از جمعیت سریلانکا را تشکیل می‎دهند، و تامیل‎ها سومین گروه مذهبی بزرگ در این کشور محسوب می‎شوند.


کارشناسان اعتقاد دارند که دولت‎های سابق سریلانکا در درگیری‎های قومی و نژادی همواره جانب بوداییان این کشور را گرفته‎اند./990/ب902/د

ارسال نظرات