۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۵۹۷۱۰

روایت زندگی شهیدی که مبلغ نظریه ولایت فقیه در پاکستان بود

خبرگزاری رسا – شهید محمد علی نقوی به تبلیغ نظریه ولایت فقیه در پاکستان می‎پرداخت و رساله علمیه امام خمینی(ره) را در نمایشگاه‎های این کتاب میان مردم توزیع می‎کرد.
شھيد محمد علي نقوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ھجدھمین سالگرد شهادت محمد علی نقوی رییس جنبش دانشجویان پاکستان و شھدای شیعه این کشور، شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام آقا تهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام حکیم الهی معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی در مدرسه امام خمینی(ره)قم برگزار شد.

 

به مناسبت فرارسیدن هجدهمین سالگرد شهادت رییس جنبش دانشجویان شیعه پاکستان که از مبلغان افکار امام خمینی(ره) و مبین نظریه ولایت فقیه در این کشور بود، شرح مختصری از زندگی وی پیش روست.


شھید محمد علی نقوی 27 سپتامبر سال 1952 میلادی در خانواده‎ای مذهبی در لاهور پاکستان به دنیا آمد. حجت الاسلام سید امیر نقوی، پدر وی از علما و مبلغان این کشور بود که در کشورهای آفریقایی و اروپایی به تبلیغ می‎پرداخت.

 

وی دوران کودکی را در نجف اشرف گذراند تا این که برای تحصیلات دانشگاهی به پاکستان بازگشت و دکترای علوم انسانی را در یکی از دانشگاه‎های لاهور به دست آورد.

 

این شھید در سال 1972 میلادی جنبش دانشجویان شیعه پاکستان را تأسیس کرد و تا سال 1977 نیز دبیری و ریاست این نهاد را بر عهده داشت.

 

وی از آن زمان به ترویج مبانی ولایت فقیه پرداخت و با سفر به شهرها و روستاهای مختلف درصدد آشنایی مردم با این نظریه برآمد.

 

این مسائل سبب شد تا دشمنان از فعالیت‎های وی بر حذر آمده و از این که پاکستان به ایرانی دوم مبدل شود به شدت نگران بودند.

 

شهید نقوی چنان به امام خمینی(ره) عشق می‎ورزید که رساله علمیه امام را در نمایشگاه‎های کتاب پخش می‎کرد و مردم را به پیروی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرا می‎خواند.

 

وی سرانجام در سال 1995 و در سن 43 سالگی به ضرب گلوله‎های وهابیان ترور و به شهادت رسید./988/ب902/د

ارسال نظرات