۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۷۹۱
حجت الاسلام آقا تهرانی خواستار شد؛

بازگشت طلاب پاکستانی به کشور پس از اتمام تحصیلات حوزوی

خبرگزاری رسا _ حجت الاسلام آقا تهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در همایش بزرگداشت شهدای شیعه پاکستان در قم گفت: جامعه پاکستان به شدت به مبلغان آشنا با فرهنگ این کشور نیاز دارد و طلاب پاکستانی حوزه علمیه قم باید بلافاصله پس از اتمام تحصیلات به کشور خود بازگردند.
حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني، دبير جبهه پايداري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگداشت شهدای شیعه پاکستان که شب گذشته در سالن اجتماعات مدرسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: طلاب پاکستانی باید بلافاصله پس از اتمام تحصیلات حوزوی به کشور خود بازگردند تا راه شهدای پاکستان را ادامه دهند.
 
وی افزود: بحث شهادت از دیرباز مطرح بوده و انبیای الهی در مبارزه با کفر و طاغوت در نهایت به فیض شهادت نائل آمدند، ائمه اطهار(ع) نیز در راه الهی شهید شدند.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: شهادت یکی از بهترین مقاماتی است که خداوند برای انسان درنظر گرفته است. دشمنان تصور می‎کنند که با کشتار شیعیان به اهداف خود نائل می‎شوند اما نمی‎دانند که خون هر شهید سبب احیای جمع زیادی در این دنیا می‎شود.
 
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی گفت: دشمن تلاش می‎کند با انجام حملات تروریستی، کویته و سایر شهرهای پاکستان را ناامن جلوه دهد، اما چنین ترفندی بر کسانی که مشتاق شهادت هستند، کارساز نیست.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازگشت طلاب پاکستانی به کشورشان پس از اتمام تحصیلات حوزوی، تأکید کرد: دانستن زبان اردو به تنهایی کافی نیست و مردم پاکستان به مبلغان آشنا با فرهنگ این کشور نیاز دارند و به همین دلیل طلاب پاکستانی نباید بازگشت به وطن خویش را فراموش کنند.
 
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی افزود: بسیاری از مردم دنیا با اسلام عنادی ندارند و تنها در جهل و بی‎خبری به سر میبرند، امروزه شاهد هستیم که عده زیادی در سراسر جهان تشنه دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اسلام حقیقی هستند./990/ب202/د
ارسال نظرات