۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۵۹۸۶۳
نایب رییس شورای علمای بحرین:

فقهای شیعه بدون چشمداشت مالی به هدایت مردم پرداخته‎اند

خبرگزاری رسا، نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین با اشاره به ایستادگی امام خمینی و شهید صدر در برابر دیکتاتوری‎های ایران و عراق، تأکید کرد که فقهای شیعه بدون هیچ چشمداشتی به هدایت مردم پرداخته‎اند.
حجت الاسلام محمود عالي نايب رييس شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمود عالی، نایب رییس شواری اسلامی علمای بحرین، روز گذشته در سلسه جلسات فرهنگی و مذهبی این شورا بر نقش بارز فقهای شیعه در ناکام سازی نقشه‎های دشمنان تأکید کرد و گفت: طرح شبهاتی از سوی برخی از دشمنان تشیع  که نیابت علما از سوی امام زمان (عج) را ساخته خود فقها می‌دانند، کذب محض و در راستای تخریب وجهه علمای شیعه است.

 

وی ادامه داد: سیره فقهای شیعه در طول تاریخ نشان داده است که آنان بدون هیچ چشمداشت مالی در نهایت زهد و تقوا زندگی کرده و با وجود تمام فشارها و سختی‌ها تنها به هدایتگری و راهنمایی مردم پرداخته‌اند.

 

نایب رییس شواری اسلامی علمای بحرین با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی(ره) بیان داشت: شاه ایران کسی را به نجف فرستاد تا به امام خمینی پیشنهاد دهد در قبال دریافت 50 ملیون تومان و معرفی ایشان به عنوان مرجع نخست ایران از مردم بخواهد به اعتراضات و راهپیمایی‌های خود پایان دهند، اما امام خمینی(ره) در جواب به فرستاده شاه فرمود که به اربابت بگو تو چقدر می‌گیری تا از حکومت کنار روی و آن را تحویل مردم بدهی.

 

وی ادامه داد: شهید محمدباقر صدر نیز به هیچ وجه حاضر نشد درخواست‌های فرستاده صدام را که از وی خواسته بود دست از تأیید انقلاب اسلامی ایران و مبارزه با حزب بعث بردارد، بپذیرد و به همین جهت جانش را در راه حفظ ارزش‌ها و اعتقادات خود جانش تقدیم اسلام کرد.

 

شیخ محمود عالی، این نمونه‎ها را دلیلی بر بی‎توجهی فقهای شیعه به مسائل مادی دانست و طرح این شبهات را برای تخریب وجهه آنان عنوان کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات