۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۵۹۸۶۵
به بهانه حمایت از تظاهرکنندگان؛

تروریست‎های الانبار عراق ارتش تشکیل دادند

خبرگزاری رسا ـ تظاهرکنندگان استان سنی نشین الانبار عراق، ارتشی را با هدف مقابله با نیروهای نظامی عراق و زیر نظر القاعده تشکیل دادند.
علماي اهل تسنن الانبار عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید اللافی، سخنگوی تظاهرکنندگان استان الانبارعراق، روزگذشته در جمع معترضان این استان از تشکیل ارتشی با عنوان «عزت و کرامت» برای مقابله با ارتش عراق خبر داد.

 

وی که از تشکیل ارتشی شبیه ارتش آزاد سوریه به دست معترضان الانبار پرده برداشت، مدعی شد: هدف از تشکیل این ارتش حمایت از شهروندان و مردم استان الانبار عراق برای مواجهه با ارتش این کشور و حکومت نوری المالکی است.

 

اللافی از عشایر استان الانبار خواست با در اختیار گذاشتن 50 الی 100 مرد از هر عشیره به تشکیل این ارتش که زیر نظر القاعده مشغول به فعالیت خواهد بود، کمک کنند.

 

وی در ادامه سخنان خلاف واقع خود اظهار داشت: باید به مواجهه با تجاوزهای پیاپی ارتش عراق به تظاهرکنندگان و معترضان پرداخت و از آن جلوگیری کرد.

 

این سخنان در حالی مطرح شد که راهپیمایی‌های روز گذشته استان الانبار عراق شاهد حضور افرادی مسلح از القاعده بود که همین امر محاصره میدان تظاهرات از سوی ارتش عراق را به دنبال داشت.

 

گفتنی است سعید اللافی سخنگوی تظاهرکنندگان استان الانبار عراق از سوی دستگاه قضای این کشور متهم به عضویت در گروه تروریستی القاعده و جاسوسی برای قطر است./980/ب902/د

ارسال نظرات