۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۶۰۰۸۷

هفته آشنایی با اسلام در دانشگاه نیوکاسل انگلیس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفته آشنایی با اسلام به همت دانشجویان مسلمان دانشگاه نیوکاسل انگلیس در این دانشگاه برگزار شد.
هفته آشنايي با اسلام در دانشگاه نيوکاسل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری، دانشجویان مسلمان دانشگاه نیوکاسل انگلیس به منظور ترغیب همکلاسیان غیرمسلمان خود به آشنایی بیشتر با اسلام، هفته آشنایی با اسلام را در این دانشگاه برگزار کردند.


سامانتا مک گرگور از دانشجویان غیرمسلمان که در برنامه‎های این هفته شرکت کرده است، گفت: من فکر می‎کنم مردم تصورات اشتباهی درباره اسلام دارند. امروز عقاید من در مورد اسلام کاملا تغییر کرد و من از شر تمامی آن افکار منفی خلاص شدم.


انجمن اسلامی دانشگاه نیوکاسل برگزارکننده اصلی این برنامه بوده و هدف خود را افزایش آگاهی نسبت به اسلام در میان دانشجویان عنوان کرد.


احمد گاتناش از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه نیوکاسل گفت: هفته آشنایی با اسلام تلاش داشت تا نادرست بودن تصورات غلطی که این روزها در رسانه‎های غربی در مورد مسلمانان تبلیغ می‎شود را نشان دهد. 


یکی از برنامه‎های هفته آشنایی با اسلام این بود که دانشجویان غیرمسلمان به صورت داوطلبانه و به مدت یک روز از روسری و حجاب اسلامی استفاده کنند.


هدف این قسمت از برنامه این بود که دانشجویان، زندگی یک زن مسلمان در انگلیس را به مدت یک روز تجربه کنند.


سامانتا مک گرگور که به مدت یک روز کامل و داوطلبانه از حجاب استفاده کرد، می‎گوید: احساس می‎کردم همه جا مردم به من نگاه می‎کنند. دوست داشتم به تمام آنها بگویم که اینقدر به من نگاه نکنید، من هیچ کار اشتباهی انجام نداده‎ام.


وی افزود: این که از حجاب استفاده کنی و تنها شوهرت بتواند موهایت را ببیند فکر کاملا خاصی به نظرم آمد.


اعضای انجمن اسلامی در طول هفته آشنایی با اسلام، سخنرانی‎های کوتاهی نیز درباره حقایق اسلام برای دانشجویان بیان ‎کردند.


طبق آمارهای رسمی حدود دو میلیون و پانصد هزار مسلمان در انگلیس زندگی می‎کنند که بیشتر
این مسلمانان اصالت هندی، بنگالی و پاکستانی دارند.


سرشماری سال 2011 انگلیس نشان داد که جمعیت مسلمان این کشور از 3 درصد به 8/4 درصد افزایش یافته و اسلام سریع‎ترین رشد را در مقایسه با سایر ادیان داشته است./990/ب902/د

ارسال نظرات