۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۶۰۱۴۳
عضو دیده بان حقوق بشر بحرین:

آل‌خلیفه با تخریب مساجد در پی انتقام از ملت است

خبرگزاری رسا ـ عضو دیده‎بان حقوق بشر بحرین گفت: آل‌خلیفه با تخریب مساجد و حسینیه‌ها در پی انتقام‌گیری از راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز مردم بحرین و تجمعات اعتراض آمیز مردم است.
يکي از مساجد تخريب شده در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ میثم سلمان، عضو دیده‌بان حقوق بشر بحرین روز گذشته در کنفرانس آزادی‌های دینی که در ساختمان حقوق بشر در ژنو برگزار شد خواستار مجازات آل‌خلیفه به دلیل تخریب مساجد و حسینیه‌های شیعیان شد.

 

وی در این کنفرانس با اشاره به اقدامات رژیم آل‌خلیفه در تخریب مساجد و حسینیه‌ها تصریح کرد: رژیم آل‌خلیفه شمار زیادی از حسینیه‌ها و مساجد شیعیان را که برخی از آنها بناهای تاریخی شمرده می‌شوند را تخریب کرد.

 

حجت الاسلام سلمان افزود: نیروهای آل‌خلیفه با تخریب مساجد و حسینیه‌ها در پی انتقام‌گیری از راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز ملت بحرین و تجمعات اعتراض آمیز مردم بود.

 

عضو دیده بان حضور بشر با انتقاد از تبعیض طایفی صورت گرفته از سوی رژیم بحرین، گفت: بی‌عدالتی و تبعیض مذهبی و طایفه‌ای از سوی آل‌خلیفه در حق شیعیان بحرین به وضوح دیده می‌شود.

 

وی از سازمان ملل خواست که تخریب 38 مسجد در بحرین از سوی آل‌خلیفه را محکوم کند.

 

این عضو دیده بان حقوق بشر بحرین وعده پادشاه بحرین برای تجدید بنای مساجد و حسینیه ها را کافی نداست و اظهار داشت: ساخت حسینیه‌ها و مساجد تخریب شده سبب عدم رسیدگی به تخریب کنندگان حسینیه‌ها و مساجد نمی‌شود./980/ب903/د

ارسال نظرات