۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۶۰۱۵۰
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

500 طلبه هنرمند در تشکل‌های فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات فعالیت دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از فعالیت500 طلبه هنرمند در تشکل‌های فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد.
حجت‌الاسلام علي کمساري مدير مرکز فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی کمساری، رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در نگارستان اشراق قم برگزار شد گفت: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و با استفاده و بهره‌گیری از روش‌های روزآمد، نوین و تأثیرگذار فرهنگی هنری در دو بخش به فعالیت می‌پردازد.

وی افزود: بخش نخست مربوط فعالیت‌هایی است که در حوزه‌های علمیه و ویژه طلاب و روحانیون است، نظیر آموزش‌های هنری که با هدف پرورش استعدادها و توانمند سازی طلاب و روحانیان در زمینه‌های هنری صورت می‌گیرد یا حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری طلاب و روحانیون هنرمند و یا تأسیس و حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری طلاب است.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌ که بخش دوم به آن دسته از فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختصاص دارد که مخاطب آن‌ها عموم مردم بوده و اختصاصی به حوزه‌های علمیه ندارد، اظهار داشت: اگرچه محتوای تمامی این فعالیت‌ها دینی است ولی همان هدف از پیش گفته را تعقیب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد انتشار شش مجله دینی در رده‌های سنی خردسال، کودک ، نوجوان و جوان و مجله ویژه بانوان و هم چنین فصلنامه تخصصی هنر دینی هستیم.

حجت‌الاسلام کمساری تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی مرکز، کشف و پرورش استعدادهای هنری طلاب و روحانیان به منظور بهره‌گیری از این استعدادها در تبلیغ و ترویج مفاهیم و ارزش‌های دینی است.

وی گفت: در سال جاری در بخش آموزش مرکز،450 نفر از طلاب برادر و خواهر در رشته‌های ادبی نظیر نویسندگی، ویرایش، شعر، داستان‌نویسی و رشته‌های هنری همچون تجسمی، نقاشی، طراحی، گرافیک، خوش‌نویسی، تذهیب و هنرهای تصویری مثل فیلم‌نامه نویسی،نقد و بررسی آثار سینمایی، انیمشین و مشغول آموزش بوده‌اند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که در سال جاری بیش از 48 عنوان کتاب ادبی، هنری و 15 عنوان فیلم مستند از نقش روحانیت در عرصه‌های تبلیغی و فرهنگی از سوی ادارات ادبی، رسانه‌های تصویری، تجسمی و اداره محصولات فرهنگی تولید و عرضه شده است، ابراز داشت: در مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی شش نشریه دینی در گروه‌های سنی مختلف منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: نکته مهم درباره این مجلات آن است که رویکرد تمامی آن‌ها رویکرد دینی بوده و سعی در بیان غیر مستقیم مفاهیم دینی و اخلاقی دارند و اکثر قریب به اتفاق تحریریه آن‌ها را روحانیان و طلاب نویسنده‌ای تشکیل می‌دهند که در طول سالیان پیش در این مرکز آموزش‌های ادبی و هنری را دیده‌اند.

حجت‌الاسلام کمساری گفت: انجمن‌های شعر، داستان، خوش‌نویسی، هنرهای تجسمی، مطالعات نظری هنری و هنرهای تصویری از انجمن‌هایی هستند که تاکنون در مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری شکل گرفته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی عکس حوزه از سوی مرکز مشارکت‌های فرهنگی و هنری افزود: فراخوان این جشنواره در سطح ملی عرضه شده و با استقبال شایان توجه هنرمندان از همه استان‌های کشور با بیش از 2 هزار قطعه عکس برگزار شد و هم‌زمان آثار برگزیده در نمایشگاه دائمی اشراق وابسته به مرکز، در معرض دید عموم قرار گرفت.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برگزاری جشنواره اختصاصی شعر نیز از جمله درخواست‌های طلاب بوده و این مهم در سال جاری و با مشارکت انجمن شعر حوزه برگزار شد و ارسال بیش از 700 اثر از شاعران حوزوی خود نشان از ویژگی‌های شایسته این اقدام فرهنگی دارد.

وی اظهار داشت: جشنواره ملی فیلم اشراق نیز امسال در چهار بخش اصلی فیلم‌نامه، فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، پویا نمایی و بخش جنبی غیر رقابتی شامل تولیدات سینمایی حرفه‌ای در اردیبهشت ماه سال 91 برگزار شد و در این جشنواره بیش از 400 اثر از سوی هنرمندان حوزوی و غیر حوزوی به دبیرخانه ارسال شد.

حجت‌الاسلام کمساری در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های صورت پذیرفته نشان‌دهنده ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه در انجام کارهای فرهنگی و هنری بوده و نشان‌دهنده شناسایی درست نیازهای مخاطب امروزی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی است./907/پ202/ن

ارسال نظرات