۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۶۰۲۷۵
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مسؤولان در مسائل اعتقادی ورود نکنند/ غرب در مذاکرات آلماتی دو صداقت خود را اثبات کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند مذاکره‌کنندگان به برخی از حقوق ملت ایران اعتراف کردند، منتظر می‌مانیم که آیا غربی‌ها و اروپایی‌ها در مذاکرات بعدی صادق هستند یا نه، اما باید توجه داشت این ملت ایران است که سخن آخر را مطرح می‌کند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری  در خطبه‌های نماز جمعه آخرین هفته سال 91 که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: انسان ممکن است در طی یک سال روابط خوبی با بستگان خود نداشته باشد، توصیه به صله رحم در ایام نوروز باید فرصت را غنیمت شمرد و به تقویت پیوندهای خانوادگی، سبب و نسبی پرداخت.
وی با اشاره به سال‌روز تولد حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب(س) در دوران کودکی مادر خود را از دست می‌دهد، حضرت زینب از دوران کودکی با مشکلات و رنج‌های فراوانی رشد می‌یابد.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) برخودار از علم الهی به صورت لدنی برخودار است و امام سجاد(ع) درباره ایشان می‌فرماید تو زینب(س) دانشمندی معلم ندیده‌ هستی.
وی ادامه داد: حضرت زینب(ع) به عبادت‌های فراوان می‌پرداخت، امام حسین(ع) در هنگام وداع به ایشان می‌گویند خواهرم من را در نماز شب فراموش نکن و این جلوه‌ای از بعد عبادی حضرت زهرا(س) است.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: جنبه دیگر شخصیت حضرت زینب(س) عقیله بنی‌هاشم، حفظ عفت و پاکدامنی است که این مطلب متأسفانه در جامعه ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وی با اشاره به این‌که اهمیت عفت و پاکدامنی از شهادت و مجاهدت بالاتر است، ابراز داشت: اگر جامعه‌ای عفیف و پاکدامن باشد، شهدا و مجاهدان در دامن این مادران پرورش می‌یابند.
عفت و پاکدامنی ویژگی بارز حضرت زینب بود
مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: در طول دوران سفر بعد از کربلا آن‌چه که از زینب(س) مشاهده شد، عفت و پاکدامنی بود با این‌که حضرت زینب(س) شجاعانه با ابن‌زیاد برخورد می‌کند و بر سر یزید فریاد می‌کشد، اما عفت خود را حفظ می‌کند.
وی با اشاره به این‌که بعد دیگر حضرت زینب(س) ولایت‌مداری ایشان است، ادامه داد:‌ امروز مردان و زنان جامعه نیاز به الگوگیری از ولایت‌مداری حضرت زینب(س) است، صبر و پایداری ایشان نیز نمونه است.
آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه دوم نماز جمعه خاطرنشان کرد: 25 اسفند سالگرد بمباران شیمایی شهر حلبچه است، صدام نه تنها به همسایگان خود آسیب رساند، بلکه مردم خود را نیز زیانمند کرد، امروز دو کشور عراق و ایران با یکدیگر همراه هستند.
وی با اشاره به سالروز رحلت فرزند امام، حجت‌الاسلام احمد خمینی گفت: ایشان فرزند و کارگزار لایق و شایسته امام(ره) بود، ایشان با تعبیر «اعز اشخاص» از حاج‌احمد آقا یاد می‌کنند، حاج‌احمد آقا نظرات امام(ره) را به درستی به دیگران منتقل می‌کرد.
امام جمعه قم با اشاره به روز پرستار ابراز کرد: پرستاران خدمت بزرگی در کشور انجام می‌دهند، آنان هم سختی جسمی و هم سختی روحی دارند، بعضی از شغل‌ها تنها نیاز به تحمل سختی جسمی است، اما پرستاران سختی روحی را نیز متحمل می‌شود و در حدیث آمده است که اگر کسی یک شبانه‌روز از مریضی پرستاری کند خداوند او را با حضرت ابراهیم(ع) محشور می‌کند.
تحریم‌ها و فشارها مسؤولان را تسلیم نکرد
وی گفت: 28 اسفندماه کارشناسان ایرانی با 5+1 مذاکره دارند و در فرودین‌ماه آلماتی دوم شروع می‌شود، یکی از پیشنهادها ایران به ثبت رساندن فتوای رهبر معظم انقلاب در حرام بودن تولید سلاح‌های هسته‌ای بود.
آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند مذاکره‌کنندگان به برخی از حقوق ملت ایران اعتراف کردند، منتظر می‌مانیم که آیا غربی‌ها و اروپایی‌ها در مذاکرات بعدی صادق هستند یا نه، اما باید توجه داشت این ملت ایران است که سخن آخر را مطرح می‌کند.
وی اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند با تحریم‌ها و فشارها مسؤولان تسلیم می‌شوند، اما ناچار به عقب‌گرد شدند  و در نهایت سخن ملت ایران را از مسؤولان شنیدند.
امام جمعه قم درباره درگذشت هوگو چاوز و مسائل حاشیه‌ای آن خاطرنشان کرد: هوگو چاوز یک چهره مبارز ضدآمریکایی بود و حرکت بسیار خوبی را در آمریکای لاتین شروع کرد و رابطه خوبی با مسؤولان ما داشت.
وی ابراز داشت: بعد از درگذشت هوگو چاوز اظهاراتی مطرح شد که در شأن او نبود، اگر روی مبارزات و روی بعد ضد استکباری او تکیه می‌شد، این گونه مسائل حاشیه‌ای پیش نمی‌آمد، نیازی نبود وارد مسائل اعتقادی شویم.
مسؤولان عوامل داخلی گرانی‌ها را حل کنند
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: از برخی از این اظهارات مراجع و مؤمنان ناراحت شدند، جای آن نبود که موضوع رجعت پیش کشیده شود، مسؤولان عزیز ایران وارد این فضاها نشوند تا فضای آرامش در کشور حفظ شود.
وی با اشاره به کشتار شیعیان در پاکستان گفت: این اجتماع به عنوان اظهار همدردی با شهدای پاکستان بود و ضمن اظهار همدردی با مردم پاکستان به اختلاف‌انگیزان و تفرقه‌افکنان اعلام می‌کنیم که دست از اختلافات بردارید، ما امت واحده هستیم و در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی مانند تحریم‌های دشمنان، سیاست‌های داخلی، عدم نظارت داخلی و سؤاستفاده سودجویان سبب گرانی شده است، تحریم دشمنان جای خود را دارد اما مسائل داخلی با مدیریت صحیح مسؤولان حل می‌شود.
وی با تأکید بر ضرورت خدمت به مردم ایران اسلامی افزود: مردم ایران در صحنه حاضر هستند و همواره حامی انقلاب بوده‌اند، هر چه بر این پیروان اهل‌بیت(ع) خدمت کنیم باز هم کم است.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به نزدیک شدن ایام سال نو بیان داشت: از اسراف، تبذیر در عید نوروز بپرهیزیم، صدا و سیما به ترویج فرهنگ فاطمی بپردازد، مردم در شادی‌ها عید به یاد کسانی که در بیمارستان‌ها و مریض‌خانه‌ها هستند باشند و شادی‌ها را با یکدیگر تقسیم کنند./914/پ201/ج
ارسال نظرات