۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۶۰۴۶۲

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‎های خارجی

خبرگزاری رسا ـ سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در اجتماع عظیم زائران حرم رضوی و مردم مشهد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و منطقه داشت که همچنان ادامه دارد.
رهبر انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری ها و رسانه های جهان تیتر اصلی خود را به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد اختصاص دادند.

 

خبرگزاری فرانسه نوشت:  آیت‌الله خامنه‌ای یک روز پس از اینکه اوباما در پیامی شروع جدیدی را برای پایان دادن به دهه‌ها دشمنی دوجانبه پیشنهاد کرد، گفت که ایران هنوز هیچ تغییری در رویکرد آمریکا در برابر ایران ندیده است.

 

این خبرگزاری از قول ایشان گفت: ما شناختی از دولت جدید و رئیس جمهوری جدید آمریکا نداریم.

 

خبرگزاری رویترز  نیز در بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: هیچ تغییری در سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران مشاهده نکرده است.

 

رویترز در عین حال سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در واکنش به پیام رییس جمهور آمریکا دانست و نوشت: سخنان رهبری ایران یک روز پس از پیام اوباما به ایران که در جریان آن خواستار آغازی جدید در تعامل دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن شد، صورت گرفته است.

 

خبرگزاری شینهوا نیز به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در جمع مردم مشهد اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت : رهبر عالی ایران اعلام کرد، باراک اوباما باید رفتار آمریکا را در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

 

سایت روسیه الیوم  نیز از قول رهبر معظم انقلاب نوشت که تغییر در حرف و کلام کافی نیست، بلکه این تغییر باید واقعی باشد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: یران می‌گوید که در صورتی که توسط اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، تل‌آویو و حیفا را نابود می‌کند.

 

آسوشیتدپرس با ذکر اینکه سخنرانی رهبر انقلاب در اولین روز سال شمسی در مشهد مقدس انجام شده است افزود: اسرائیل که به‌نظر می‌رسد تنها قدرت هسته‌ای خاورمیانه است، تهدید کرده است که در صورت شکست دیپلماسی علیه ایران اقدام نظامی انجام می‌دهد. ایران تاکید دارد که برنامه هسته‌ایش صلح‌آمیز است.

 

سایت شبکه خبری «ان بی سی نیوز» نیز تیتر تهدید ایران به نابودی شهرهای اسرائیلی در مسئله هسته ای را برای مطلب خود انتخاب کرد.

 

روزنامه واشنگتن پست تیتر رهبر ایران با مذاکرات هسته ای مخالف نیست را برای مطلب خود انتخاب کرده و نوشت: آیت الله خامنه ای در یک سخنرانی طولانی و جامع، اشاره کرده با مذاکرات هسته ای (با آمریکا) مخالف نیست؛ هرچند نسبت به نتیجه آن نیز خوشبین نیست.

 

این روزنامه همچنین می‎نویسد: به گفته رهبر ایران، آمریکا باید ثابت کند مذاکرات صرفاً تاکتیکی برای فریب افکار عمومی نیست.

 

سایت بی بی سی نیز در بازتاب بیانات رهبری نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، در سخنرانی خود در مشهد گفت که اگر غلطی از سردمداران اسرائیل سر بزند ایران تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

 

سایت صدای آمریکا هم در این زمینه نوشت: رهبر جمهوری اسلامی در اولین سخنرانی خود در سال 92 در مشهد بار دیگر از آمریکا به عنوان دشمن اصلی ملت ایران نام برد. آیت الله خامنه ای در عین حال ضمن اذعان به تاثیر تحریم ها، اسرائیل را تهدید کرد که اگر به فکر حمله به ایران باشد جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد./982/ب904/ک

ارسال نظرات