۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۴
کد خبر: ۱۶۰۵۲۵
روحانیون شیعه عربستان:

ادعای آل سعود مبنی بر جاسوسی شیعیان بی‎اساس و شک برانگیز است

خبرکزاری رسا ـ شخصیت های روحانی شیعه عربستان اتهام وزارت کشور عربستان به شیعیان مبنی بر دست داشتن در شبکه جاسوسی را محکوم کردند.
شخصيت هاي روحانيون شيعه عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا،153نفر از روحانیون و شخصیت های شیعه در منطقه الاحساء عربستان با امضای بیانیه ای مخالفت خود را نسبت به ادعاهای وزارت کشورعربستان درباره دست داشتن 16 شخصیت شیعه در یک شبکه جاسوسی مرتبط با ایران اعلام کردند.

 در این بیانیه آمده است: روحانیون و شخصیت های شیعه این اتهام توهین آمیز را که آسیب معنوی و روانی زیادی به زندانیان وخ انواده های آنان وارد می کند ، رد کردند .

امضا کنندگان بیانیه تأکید کردند: زندانیان از شهروندان خیرخواه و نیکوکاری هستند که شایستگی های علمی دارند و از جایگاه اجتماعی مطلوب برخودار بوده و شخصیت هایی شناخته شده به صبوری و وفادار به وطنشان هستند.

مقامات آل سعود اعلام کردند که هفته گذشته یک شبکه جاسوسی متشکل از یک لبنانی وایرانی و 16 شهروند عربستانی بوده  را بازداشت کرده است.

وزارت کشورعربستان اعلام کرد که بازداشت شدگان با  سازمان اطلاعات ایران در ارتباط مستقیم هستند.

شخصیت های شیعه از جمله 36 روحانی برجسته منطقه الاحسا ء دربیانیه خود  خواستار آزادی شانزده فرد بازداشت شده به اتهام جاسوسی و نیز آزادی همه زندانیان بیگناه از زندان های عربستان در اسرع وقت را شدند.

امضا کنندگان بیانیه مخالفت قاطع خود را با بهره برداری از مسائل طایفه ای برای حل و فصل اختلافات مربوط به سیاست خارجی یا منحرف کردن افکار عمومی از درخواست های مربوط به اصلاحات و حقوق شهروندان در داخل کشوراعلام کردند.

شخصیت های روحانی این بیانیه حمله های مطبوعاتی از سوی روزنامه های محلی عربستان علیه شیعیان که به اتهام خیانت به میهن وشورش  بازداشت هستند را محکوم کردند.

نویسندگان بیانیه همچنین تلاش های انجام شده برای ایجاد شک و تردید در زمینه تعلقات و وابستگی ملی شهروندان بازداشت شده شیعه را ردکردند و بروابستگی آنان به کشور و پایبندی به سرزمین وحفظ وحدت ملی تاکید کردند.

شخصیت های روحانیون شیعه همچنین خواستار تعجیل در برآورده کردن مطالبات اصلاح طلبانه و حقوقی مورد درخواست شهروندان عربستان اعم از شیعه و سنی شدند.

این دومین بیانیه ای است که شخصیت های شیعه در عربستان در کمتر از یک هفته برای رد ادعاهای وزارت کشورسعودی  درزمینه شبکه جاسوسی صادر میکنند.

لازم به ذکر که 37 نفر از شخصیت های دینی و فرهنگیان و روشنفکران شیعه در منطقه القطیف اتهام وزارت کشور عربستان به شخصیت های شیعه مبنی بر دست داشتن در شبکه جاسوسی را ادعایی بی اساس و شک برانگیز خواندندب903/ک/9456

ارسال نظرات