۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۶۰۶۶۹

طرح آرامش بهاری در 35 امامزاده آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از وجود قبور متبرک و شریف دو پیامبر الهی در استان خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان اینکه 33 پیامبر خدا در 15 استان ایران مدفون هستند، اظهار داشت: دو پپامبر الهی نیز در شهرهای هریس و جلفا در استان ‌آذربایجان‌شرقی مدفون هستند.

 

وی با بیان این‌که مرقد حضرت جرجیس نبی(ع) در شهرستان جلفا، روستای دره شام، گلفرخ، کلید داغی است، ادامه داد: مرقد حضرت ارمیای نبی(ع) نیز در شهرستان هریس، بدوستان غربی، روستای جیغه قرار دارد که نبود جاده‌های دسترسی موجب شده این پیامبران الهی بارگاه نداشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در ادامه اظهار داشت: برای سومین سال متوالی طرح آرامش بهاری به صورت همزمان با سراسر کشور در راستای تبدیل امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان به قطب های فرهنگی در 35 امامزاده شاخص استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی امامزاده سیدحمره تبریز، سیدمحمد کججانی، سیدجمال تبریز، سیداسماعیل میانه، سیدابراهیم و سیدمحمد مراغه، سیدعلی و زین الدین اهر و امامزاده سیدمحمد نوجه مهر را از جمله امامزادگان شاخص استان در اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح از 28 اسفند تا 15 فروردین در قالب برپایی خیمه های معرفت، برنامه های قرآنی، سفره هفت سین قرآنی و برنامه تحویل سال نو برگزار شد.

 

وی در ادامه از اجرای طرح جامع امامزاده سیدمحمد نوجه مهر خبر داد و گفت: طرح توسعه حسینیه امامزاده سیدحمزه تبریز نیز در دست اقدام است، افزون بر این‌که فضای امامزاده سیدجمال تبریز نیز به 3700 مترمربع با حسینیه 2 هزار متری مربعی افزایش خواهد یافت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‍‌که سالانه 30 عنوان برنامه فرهنگی در امامزاده های استان برگزار می شود، افزود: اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز امسال با ایام فاطمیه اول تقارن یافته که به همین مناسبت ویژه برنامه های سوگواری حضرت فاطمه(س) در روز شهادت آن بانوی مکرم اسلام تدارک دیده شده است.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: پس از اجرای طرح آرامش بهاری نیز طرح سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه دوم در سطح امامزاده های استان برگزار خواهد شد، با این توضیح که استان آذربایجان شرقی سال گذشته در اجرای این طرح مقام نخست کشوری را کسب کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اتمام تحقیق میدانی فرهنگ جامع امامزادگان استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این اثر نفیس و فاخر که به همت محققان و پژوهشگران حوزوی طی ماه ها تلاش گردآوری و تدوین شده است، تا پایان خرداد ماه سال آینده چاپ و منتشر شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در پایان با بیان این‌که بقعه امامزاده سید محمدآقا نوجه مهر جلفا نقش بسیاری در رونق صنعت گردشگری منطقه دارد، گفت: این امامزاده که در روستای نوجه‌مهر و در 60 کیلومتری جلفا در نقطه مرزی کشورهای آذربایجان و ارمنستان و در کنار رودخانه ارس واقع شده یکی از اماکن مهم و تأثیرگذار در گردشگری استان محسوب می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات