۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۶۰۶۸۰
وزیر ارشاد:

در وزارت ارشاد شاهد رکود و ایستایی نبوده‌ایم

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های این وزارتخانه در سال گذشته گفت: در وزارت ارشاد شاهد رکود و ایستایی نبوده‌ایم.
وزير ارشاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد، روز شنبه در دیدار نوروزی با کارکنان، مدیران و معاونان این وزارتخانه که در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد ضمن تبریک سال نو به همکاران زیرمجموعه این وزارتخانه اظهار داشت: اگر ما در سال گذشته شاهد برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بودیم همه آنها با همت و تلاش عزیزان و همکاران محقق شده است.
وی با بیان این‌که کارهای عمرانی که در سراسر کشور در این راستا به سرانجام رسید از آن جمله هستند زیرا سال 1391 سرشار از کار و تلاش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود گفت: اگرچه محدودیت‌های اعتباری در سال 91 وجود داشت اما تمامی همت و تلاش خود را به کار بستیم که هیچ برنامه‌ای حذف نشود و تمامی آن‌ها بدون هیچ وقفه‌ای در موعد مقرر برگزار شوند.
حسینی به برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای این وزارتخانه در اواخر ماه جاری اشاره و اظهار داشت: در این نمایشگاه شمه‌ای از فعالیت‌های انجام شده این وزارتخانه ارائه می شود تا با ارائه آمار با کارهای انجام گرفته با سال‌های اخیر مقایسه و به نمایش گذاشته شود.
وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته هر روز شاهد اجرای برنامه و افتتاح پروژه‌های گوناگون در سطح کشور بوده‌ایم که یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: از ابتدای امسال هم چندین برنامه انجام شده است که روز گذشته که از آن جمله در دولت‌آباد اصفهان دانشگاه عظیم قرآنی و مجتمع فرهنگی و هنری و سینمایی افتتاح شد که بیانگر آن است کارهای انجام شده در حال ثمر دادن هستند.
عضو کابینه دولت دهم با اشاره به این‌که در دولت دهم تعداد کانون‌های فعال به عدد 9 هزار رسیده است گفت: تا پیش از دولت دهم 6 هزار کانون فعال بود اما در دولت دهم این آمار به 9 هزار رسیده است.
حسینی اضافه کرد: دراین دوره یک و نیم برابر قبل شاهد راه‌اندازی و تجهیز این مراکز بوده‌ایم یعنی در وزارت ارشاد شاهد رکود و ایستایی نبوده‌ایم.
وزیر ارشاد افزود: وزارت ارشاد اموری را در راستای ارائه خدمات در نظر گرفت و به آن‌ها سرعت داد از جمله امور رفاهی برای روزنامه‌نگاران و هنرمندان بود که تا پیش از این مشکلات و گلایه‌هایی در این راستا وجود داشت اما امروز تسهیلاتی در این راستا صورت گرفته است، این مهم نشان از آن دارد که با عزم و اراده جدی کارها انجام می‌شود و با استفاده از ظرفیت‌ها خدمات بیشتری ارائه می‌شود.
حسینی گفت: در 6 ماهه ابتدای سال گذشته کمکی که به مراکز دینی، مساجد و مصلی‌ها انجام شده در طول فعالیت‌های این وزارتخانه بی‌نظیر بوده است چرا که وزارت ارشاد مستقیما وارد عمل شده و به این مراکز کمک کرد که حرکت‌های خوبی در این راستا محقق شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: اگر در مجموع نگاه اجمالی به روند انجام امور و فعالیت‌ها در سال 91 داشته باشیم می‌توان گفت با توجه به مشکلات اقتصادی به فضل الهی شاهد برداشته شدن گام‌های مثبت در جهت نرم افزاری و سخت افزاری بوده‌ایم.

حسینی اضافه کرد: باید اذعان کرد که در ستاد مرکزی در تهران و استان‌ها همه بیش از گذشته کار کردند که نتایج مثبت آن را امروز شاهد هستیم.
وی با اشاره به روایات و احادیثی یادآور شد: مؤمنان ویژگی‌های متعددی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کثیرةالرحمة، یاور دین، حمایت‌گر مؤمنان، پناهگاه مسلمانان، پدر یتیمان، حمایت‌گر بی‌سرپرستان، مهربان با بینوایان و ... اشاره کرد و در نهایت مؤمن مایه امید دیگران است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نوروز فرصت خوبی برای تفکر و تأمل است زمان به سرعت سپری می‌شود اما خوبی و نیکی‌ها در کارنامه انسان می‌ماند.
حسینی ابراز امیدواری کرد: دوستان و همکاران با انگیزه و همت بیشتری کار کنند تا وزارت ارشاد در این راستا نمونه شود چرا که فرهنگ‌سازی باید در عمل صورت گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه و تسلیت این ایام، ابراز امیدواری کرد: حضرت زهرا (س) الگوی زنان و مردان ما باشد چرا که سخنان ایشان در دفاع از امامت و ولایت برای ما درس است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به عنوان سال 1392 "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" اشاره و گفت: در نام‌گذاری هر سال مواردی تأکید می‌شود و امسال شاهد تاکید بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی هستیم و حضور مردم در انتخابات 92 تأثیرگذار بوده و منجر ثبیت جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی خواهد شد.
حسینی در ادامه به معیشت و امور رفاهی پرسنل این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی سال مواردی در رابطه با بودجه برخی وزارتخانه‌ها در دولت مطرح می‌شد تا جایی که توانستیم در پرداخت حقوق و مسائل رفاهی دوستان تلاش‌های خود را کردیم اما باز هم علاقه‌مند بودیم بیش از این‌ها امکانات فراهم شود.
به گفته وزیر ارشاد بحث‌هایی هم درباره تبدیل وضعیت نیروها در دولت به جد دنبال شده و می شود تا استخدام‌ها و تبدیل وضعیت‌های جدیدی انجام شود چرا که در طی 8 سال گذشته افراد بسیاری بازنشسته شدند.
حسینی گفت: گاهی در کشور به این موضوع بحث‌های سیاسی دامن زده می‌شود اما در سال 1390 این موضوع اعلام و به 91 انجامید که برخی از این موضوع به عنوان بحث انتخاباتی یاد می‌کنند اما اعلام می‌کنم هرگز این گونه نبوده چرا که این بحث نیروها مدتی بین دولت و مجلس رفت و برگشت؛ البته مسائل دیگری هم مطرح می‌شد که مثلا این موضوع بار مالی فراوانی دارد و دولت بار مالی بسیاری را در این راستا برگردن دولت آتی می‌گذارد اما این کشمکش‌ها برای مردم و افراد فشارهایی را متحمل می‌شود ولی در دولت در راستای جذب نیروهای جدید همواره تلاش می‌شود.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسائل پیرامون بودجه نیز اظهار داشت: ما همواره پیگیر مسائل بودجه و اعتبارات بوده‌ایم که امسال بیش از گذشته بتوانیم به این مسئله بپردازیم.
گفتنی است حمید شاه آبادی، علی اسماعیلی، محمدعلی منفرد، مجید صحاف، محمد مهدی شجاعی، محمد مهدی فداکار،انجم شعاع،حجج الاسلام مسعودپور،حمید محمدی و ارباب سلیمانی از جمله مسوولان وزارت ارشاد حاضر در این دیدار بودند.
/959/د102/ص

ارسال نظرات