۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۶۰۶۸۹
استاد حوزه علمیه قم:

عبادت خالصانه سبب سعادت انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که عبادت خالصانه سبب سعادت انسان می شود، گفت: طوری باید خداوند منان را عبادت کنیم که گویی او را می بینیم و اگر خدا را نمی بینیم او را نورانی مشاهده کنیم.
عبادت خالصانه سبب سعادت انسان می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیرلاریجانی، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در آمل برگزار شد با بیان این که انسان باید به دنبال انجام اعمال صالح در زندگی باشد که ثمرات ارزنده ای برای او خواهد داشت، گفت: عمل صالح سبب آن می شود که به انسان حیات طیبه داده شود که این امر در قرآن کریم تصریح شده است.

 

وی با اشاره به این که عالم سبب است تا ما پرورش یافته و این نهال را به کمال مطلوب برسانیم، بیان داشت: همه ما باید در تلاش باشیم تا به رزق الهی برسیم و کسانی که متقی هستند درمانده نخواهند شد.

 

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی با بیان این که حضرت فاطمه الزهرا (س) سفینه نجات است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مقامات و کرامت های ارزنده برای حضرت فاطمه(س) ثابت شده است و این بانوی بزرگوار در مرتبه والایی قرار دارند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که عبادت خالصانه سبب سعادت انسان می شود، گفت: طوری باید خداوند منان را عبادت کنیم که گویی او را می بینیم و اگر خدا را نمی بینیم او را نورانی مشاهده کنیم.

 

وی با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا تقوا محوری را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهد، بیان داشت: انسان نباید در زندگی به دنبال ظلم و ستم بوده و باید در تلاش باشد تا احسان و نیکوکاری را در امور خود انجام دهد.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با تاکید بر این که همه انسان ها بر سر گنج فطرت نشسته ایم ولی فقیرانه زندگی می کنیم، خاطرنشان کرد: سینه ما گنجینه محبت خداوند منان است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا به مرتبه خودشناسی برسد، گفت: انسان می تواند با شناخت خود به تعالی و تکامل دست یافته که باید به این امر ارزنده توجه کنیم.

 

وی با اشاره به این که باید در سال جدید در تلاش باشیم تا نورانیت و معنویت در وجود ما نهادینه شود، بیان داشت: کرامت ذاتی در همه انسان ها وجود دارد و در موجودات دیگر وجود ندارد ولی انسان می تواند کرامت اضافی هم داشته باشد که در سایه علم و عمل فراهم می شود.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با اشاره به این که انسان نباید ناامید شده و باید با گامی شایسته در مسیر حق حرکت کند که خداوند منان کیمیاگر است، خاطرنشان کرد: انسان در هر زمانی می تواند به سمت حضرت حق بازگردد و راه باز است که باید به درگاه پروردگار توبه کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات