۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۶۰۶۹۸
به بهانه مبارزه با تروریسم؛

دولت اوگاندا به سرکوب اقلیت مسلمان این کشور می‎پردازد

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان اوگاندا دولت اعلام کردند که دولت این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم اقدام به دستگیری و شکنجه غیرقانونی مسلمانان می‎کند.
معاون انجمن مسلمانان جوان اوگاندا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران مسلمانان اوگاندا دولت این کشور را متهم کردند که به بهانه مبارزه با تروریسم به بازداشت غیرقانونی، شکنجه و تحقیر اقلیت مسلمان این کشور می‎پردازد.


عیده کازوسی، معاون انجمن جوانان مسلمان اوگاندا در کنفرانس خبری در کامپالا، پایتخت اوگاندا، گفت:‌ ما به شدت نگران وضعیت مسلمانان اوگاندا هستیم و از دولت می‎خواهیم که مسلمانانی را که اخیرا به بهانه مبارزه با تروریسم بازداشت کرده است، آزاد کند.


وی دولت اوگاندا را به دستگیری‎های خودسرانه، بازداشت‎های غیرقانونی، شکنجه، اهانت و تحقیر مسلمانان این کشور متهم کرد.


کازوسی تاکید کرد که دولت با استفاده از پلیس و نیروهای امنیتی و به بهانه مبارزه با تروریسم قصد سرکوب مسلمانان این کشور را دارد.


تهدید امامان جماعت مساجد اوگاندا به زندان به علت آموزش اسلام به کودکان و تعطیلی مدارس اسلامی از دیگر مواردی بود که معاون انجمن جوانان مسلمان اوگاندا نسبت به آن اعتراض کرد. 


کازوسی از دولت اوگاندا خواست که مسلمانان زندانی این کشور را آزاد کند یا هر چه سریعتر پرونده آنان را برای رسیدگی به دادگاه ارسال کند.


مسلمانان اوگاندا حدود 14 درصد از جمعیت سی و دو میلیون نفری اوگاندا را تشکیل می‎دهند؛ بیشتر مردم اوگاندا مسیحی هستند./990/ب902/د

ارسال نظرات