۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۶۰۷۶۲
یکی از رهبران مجلس اعلای عراق:

لغو حکم اعدام غیرممکن است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق، درخواست لغو حکم اعدام تروریستها از سوی معترضان سنی این کشور را مورد انتقاد قرار داد و بر لزوم اجرای احکام الهی تأکید کرد.
شيخ احمد السليطي معاون رييس شوراي استان بصره و از رهبران مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد السلیطی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق و معاون رییس شورای استانی بصره در گفت‎وگو با خبرگزاری الفرات نیوز با انتقاد شدید از اعتراض برخی افراد و جریانها به حکم اعدام، تصریح کرد: اجرای حکم الهی واجب است و خداوند متعال به صراحت در قرآن به حکم قصاص اشاره کرده و آن را عامل حیات می‎داند.

 

وی لغو حکم اعدام را غیرممکن توصیف کرد و افزود: احکام اعدام جنایتکاران باید به سرعت اجرا شود، زیرا توقف قتل مردم بی‎گناه با نوازش و مهربانی حاصل نمی‎شود.

 

حجت الاسلام سلیطی اجرای حکم اعدام را عامل عبرت گرفتن دیگران توصیف کرد و اظهار داشت: اجرای حکم اعدام سبب عبرت دیگران می‎شود و نشان دهنده این است که خون ملت عراق به هیچ وجه بی ارزش نیست.

 

گفتنی است جمعی از سیاستمداران و ائمه جماعت استانهای سنی نشین عراق که در تظاهرات ضد دولتی ماه های اخیر مشارکت گسترده ای داشته اند لغو حکم اعدام تروریستها را خواستار هستند.

 

حسن الشمری، وزیر دادگستری عراق تأکید کرد که همه افرادی که دستشان به خون ملت آغشته است به سزای جنایتهای خود خواهند رسید و اعدام می‎شوند./980/ب902/د

ارسال نظرات