۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۶۰۷۶۶
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف:

تبعیت محض و تا آخرین لحظه از ولایت، یکی از شروط مهم کاندیدای اصلح است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:جهان روی انتخابات سال 92 حساب ویژه‌ای باز کرده است و مردم باید با حضور گسترده و خلق حماسه سیاسی فرد اصلحی را که حسن‌های رییس جمهور فعلی را داشته و از ضعف‌های آن بری باشد انتخاب کنند.
رييس سازمان اوقاف و امور خيريه رييس سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف وامور خیریه حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار نوروزی مدیران، معاونان و کارکنان این سازمان با ارائه گزارشی از موفقیت‌ها و دستاوردهای این سازمان در سال 91 و قدردانی از تلاش تمامی همکاران در اجرای موفق طرح آرامش بهاری گفت: این طرح که زمینه ساز تعمیق هر چه بیشتر پیوند مردم با امامزادگان و ذراری اهل بیت(ع) است با تلاش گسترده همکاران در بخش‌های مختلف و حضور پررنگ دو هزار مبلغ و روحانی در سطح بیش از 2هزارو 200 بقعه متبرکه و امامزاده با موفقیت به شکل پررنگی برگزار شد که جا دارد از تلاش‌های تمامی همکاران قدردانی کنم.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان این‌که اجرای این طرح تقدیر برخی از سازمان‌ها و مسؤولان فرهنگی و علما را در پی داشت افزود: شورای تبلیغ حوزه علمیه قم که متشکل از چند نهاد و سازمان است از اجرای این طرح فرهنگی قدردانی کرده است.
رئیس سازمان اوقاف گفت: ورود به موضوع اجاره و استیفای حقوق موقوفات که به عنوان امانت واقفان در اختیار سازمان اوقاف است براساس فتوای غالب علما و مراجع عظام تقلید یک تکلیف شرعی و مورد تأکید است و ما نمی‌توانیم به سادگی از حقوق موقوفات که متعلق به قرآن، اهل بیت(ع) و ایتام و نیازمندان و بی‌سرپرستان و... است بگذریم.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: براین اساس موضوع به روز رسانی اجارات با جدیت پیگری و سال گذشته 700 هزار سند در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسید، که با این اقدام این اسناد به راحتی در سراسر کشور قابل مشاهده، نظارت و بازبینی است.
رییس سازمان اوقاف رشد 7 برابری اخذ سند برای موقوفات کشور در سال 91، فعال کردن پرونده‌های راکد در مراجع قضایی و صدور بیش از 2700 رأی به نفع موقوفات، رشد سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی و عمرانی در موقوفات شاخص با همکاری بخش خصوصی و اصلاح ساختار سازمان پس از 27 سال و اجرایی شدن ساختار جدید متناسب با نیازهای امروز را از دیگر موفقیت‌های سازمان اوقاف در سال 91 برشمرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف اقبال به وقف و رشد موقوفات در 4 سال گذشته را مرهون تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی دانست و افزود: هم اکنون به مدد فعالیت‌های رسانه‌ای، سازمان اوقاف در سطح کشور از سازمانی آرام و راکد و منزوی به سازمانی پویا، منعطف و مطرح در میان مردم تبدیل شده است و برگزاری همایش وقف و رسانه توانست فرهنگ و سنت وقف را در میان مردم و رسانه‌ها مطرح کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان رشد 5 برابری وقف‌های جدید در سال 89، رشد 7 برابری وقف‌های جدید در سال 90 و رشد مضاعف وقف‌های جدید در سال 91 تصریح کرد: تنها در نوروز امسال، 35 مورد وقف جدید در سطح کشور به ثبت رسید که نشان دهنده رشد این فرهنگ و اقبال مردم عزیز به این سنت حسنه است.
رییس سازمان اوقاف برخورداری سازمان اوقاف از برنامه‌های یکساله، 3 ساله و 5 ساله را یکی از اقدامات مؤثر مهم برشمرد و افزود: امروز مادر سازمان اوقاف دارای برنامه و نقشه راه هستیم و البته نیاز است که سند چشم انداز 20 ساله سازمان اوقاف متناسب با سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران در سه محور وقف، بقاع متبرکه و قرآن کریم تدوین شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تصریح کرد: سازمان اوقاف وامور خیریه نسبت به هر دو موضوع تکلیف دارد و بخشی از حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی بر عهده سازمان اوقاف است.
وی با بیان این‌که حماسه به معنی صلابت، شجاعت و روحیه سلحشوری وجهاد و ایستادگی است، تصریح کرد: ملت ایران همان‌طور که در تمامی صحنه‌های انقلاب و نظام ایستادند و مقاومت کردند، امسال نیز باید در دو عرصه سیاسی و اقتصادی حماسه‌های بزرگ دیگری را بیافرینند.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان این‌که فتنه‌گران سال 88 بیکار ننشسته‌اند بر لزوم بیداری و هوشیاری ملت ایران تأکید کرد.
حجت الاسلام محمدی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: جهان روی انتخابات سال 92 حساب ویژه‌ای باز کرده است؛ لذا براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همه مردم باید با حضور گسترده و خلق حماسه سیاسی فرد اصلحی را که حسن‌های رییس جمهور فعلی را داشته و از ضعف‌های آن بری باشد انتخاب کنند.
رییس سازمان اوقاف تبعیت محض و تا آخرین لحظه از ولایت را یکی از شروط مهم کاندیدای اصلح دانست و افزود: رای دادن به معنی سپردن سکان اجرایی و مدیریت این امانت بزرگ یعنی جمهوری اسلامی به این فرد است و ما باید از شایستگی‌های این فرد مطمئن شویم.
وی همچنین با بیان این‌که سازمان اوقاف در حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نقش آفرین است تصریح کرد: این حماسه باید مقدس باشد و مورد تأیید خدا، قرآن و اهل بیت(ع) قرار گیرد و در چارچوب مکتب اهل بیت(ع) و منویات مقام معظم رهبری باشد.
وی خلق حماسه سیاسی و اقتصادی را مستلزم شرایطی برشمرد و تصریح کرد: خدا محوری و پرهیز از خود محوری، حق بینی و حق مداری، آینده نگری و برخوداری از بینش عمیق و روحیه بزرگ و دنبال کارهای بزرگ رفتن و خود باوری و احساس شخصیت از جمله لوازم خلق حماسه‌های بزرگ است.
رییس سازمان اوقاف با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات تصریح کرد: درسال حماسه سیاسی و اقتصادی، بدون داشتن گام‌های بزرگ و حماسه آفرینی موقوفات احیاء نخواهد شد و باید تلاشمان را چندین برابر کنیم.
وی با توصیه به مدیران و تصمیم سازمان اوقاف به داشتن روحیه خودباوری و بینش عمیق تصریح کرد: ایجاد حماسه در عرصه وقف نیاز به آینده‌نگری و بینش عمیق دارد، زحمت و تلاش فوق‌العاده‌ای را می‌طلبد، قطعاً برخورد با موقوفه خواران و طماعان و وازدگان موجب اعتراض و سنگ اندازی آنها خواهد شد.
وی با بیان این‌که تحول در اوقاف شدنی است تصریح کرد: سرمایه عظیم وقف باید با حرکت حماسی و تلاش و برنامه‌ریزی همه مدیران و مسؤولان و کارکنان اوقاف در سطوح مختلف به جریان بیافتد و مادر سال جاری شاهد حماسه بزرگ اقتصادی در اوقاف باشیم./959/د102/ص

ارسال نظرات