۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۶۰۷۸۲
در ایام تعطیلات نوروز؛

روزانه بیش از 800 هزار مسافر از اماکن متبرکه مازندران بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور روزانه بیش از 800 هزار زائر همزمان با تعطیلات عید نوروز در اماکن متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران در گزارشی از برنامه های اجرا شده در ایام تعطیلات نوروز امسال، گفت: در تعطیلات سپری شده روزانه بیش از 830 هزار زائر از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

 

وی با اشاره به وجود هزار و 322 بقعه متبرکه در مازندران، افزود: در تعطیلات نوروز امسال روزانه 25 هزار نفر از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امامزاده‌ها در تعالی و ارتقای اخلاق اسلامی و انسانی و آرامش بخشی اجتماعی تأثیر بسزایی دارند، گفت: هر جا بقعه متبرکه وجود دارد، مردم آنجا از معنویت و اعتقاد و آرامش روانی بیشتری برخوردارند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران همچنین به اجرای طرح آرامش بهاری در کنار امامزادگان استان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح  در 223 بقعه و طرح خیمه های معرفت در 23 بقعه متبرکه در ایام نوروز به اجرا در آمده است.

 

حجت الاسلام علیزاده زیارت را نماد محبت به اهل بیت(ع) و از کارکردهای مهم بقاع متبرکه دانست و افزود: توزیع جغرافیایی امامزاده‌ها در اقصی نقاط کشور باعث ترویج فضائل اخلاقی و حفظ ارزش‌ها خواهد شد و سبب حفظ و صیانت هویت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی می شود.

 

وی به همکاری 40 مبلغ دینی در طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروز در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این مبلغان اعزامی از توان علمی و تبلیغی حدود 80 مبلغ بومی نیز در اجرای این طرح بهره گرفته شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که 80 امامزاده و مسجد استان در مسیر تردد مسافرین قرار گرفته است، تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از این طرح شده است و مسؤولان فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق توانسته اند با اجرای طرح‌های مناسب فرهنگی و تفریحی در این مکان‌ها، برای ارتقاء فرهنگ جامعه گام بردارند و خاطره خوبی را برای مسافران رقم زنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: تحقق رهنمودهای رهبری در سال جدید یک تکلیف مهم برای همگان است.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین با تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا (س) نماد کامل و الگوی نمونه حماسه سیاسی و اقتصادی است.

 

وی افزود: شخصیت حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد الگو برای ما است و در بعد سیاسی آنحضرت با تمام توان و قدرت از ولایت و امامت دفاع کرد و این درس بزرگی برای ما است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به حماسه اقتصادی گفت: حماسه اقتصادی در زندگانی حضرت زهرا (س) هم مشهود است و آن حضرت در زندگانی خود با مدیریت اقتصادی خانواده الگویی کامل برای بشریت است.

 

حجت الاسلام علیزاده در پایان افزود: همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در 222 امامزاده شاخص استان با حضور عموم مردم و سخنرانی خطبا و مداحان کشوری و استانی با شکوه خاصی برگزار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات