۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۶۰۸۹۷

اعلام ویژه برنامه های ایام فاطمیه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و معنوی در تبریز برگزار خواهد شد.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام فاطمیه جلسات اخلاق بنیاد فرهنگی حضرت زهرا(س) تبریز مانند سال های گذشته با سخنرانی حجت الاسلام فروغی، امام جمعه موقت اردبیل و استاد حوزه علمیه قم از شب گذشته آغاز و تا بیست و هفتم ماه جاری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.

 

پایه گذاری این جلسات در ایام دفاع مقدس و در سنگرهای رزمندگان انجام گرفته و در طی سالهای متمادی در مسجد شعبان تبریز که از مساجد فعال در وقوع انقلاب اسلامی بوده و مجاهد نستوه آیت الله قاضی طباطبائی هم در این مسجد به اقامه نماز و نشر دین می پرداختند استمرار یافته، و از سال گذشته با اتمام احداث فاز اول مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز به دلیل حضور خیل عظیم دلسوختگان اهلبیت عصمت و طهارت و علاقه مندان به مباحث توحیدی به این مکان منتقل شده است.

 

همچنین بمناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) نمایشگاه بانوی آسمانی در تبریز گشایش یافت. در این نمایشگاه ماکت هایی از قبرستان بقیع، چاه کوفه، خانه حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)، کوچه های مدینه و کتاب هایی از تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی به تماشا گذاشته شده است.

 

بنا بر این گزارش، در حاشیه نمایشگاه بانوی آسمانی که تا 27 فروردین هر روز از ساعت 16:30 تا 23 برای عموم دایر است. اساتید و مداحان برجسته از 18 فروردین ماه جاری سخنرانی و مداحی خواهند کرد.

 

سوگواره آیینی و مذهبی شمیم یاس که در سنوات گذشته به فرصتی برای ارادت‌ورزی به بانوی آب و آیینه تبدیل شده بود، نیز در ایام فاطمیه امسال از سوی هنرمندان تبریزی و با حضور پرشور مردم ولایی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت در تبریز برگزار می شود.

 

سوگواره آیینی و مذهبی شمیم یاس که در 10 سال گذشته از سوی شهرداری تبریز و با هدف ایجاد بستری مناسب برای عزاداری در رثای حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شد، در سالجاری نیز میزبان عزاداران فاطمی تبریز خواهد بود. این آیین در 24 و 25 اردیبهشت‌ماه همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور عزاداران آن حضرت در سالن فتح خیبر برگزار خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، مداحی از سوی مداحان اهل بیت(ع)، سخنرانی در خصوص سجایای اخلاقی و سیره و سلوک زندگانی ایشان از سوی وعاظ برجسته و شناخته شده تبریز و اجرای نمایش فرم شمیم یاس از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این سوگواره خواهد بود.

 

نمایش مذهبی « بیت الاحزان » نیز از 20 تا 27 فروردین در تبریز به روی صحنه می رود. درآمد های حاصل از این نمایش به ایتام زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی پرداخت خواهد شد. از اصلی ترین و تاثیر گذارترین قسمت های این همایش می توان به ولادت حضرت فاطمه(س)، واقعه غدیر خم، رحلت پیامبر، شکستن پهلوی حضرت فاطمه، لحظات قبل از شهادت، وصیت نامه و به خاک سپردن آن حضرت اشاره کرد.

 

مهمترین برنامه ایام فاطمیه امسال همزمان با سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار و با تشییع پیکر 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد، مراسمی که بنا به گفته سردار حسن استوار آذر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در برخی از شهرهای استان برگزار می شود.

 

 گفتنی است، از 12 شهید گمنام، سه شهید در شبستر، دو شهید در خداآفرین، دو شهید در دانشگاه صنعتی سهند، دو شهید در دانشگاه آزاد اسلامی اهر، دو شهید در پادگان الزهرا(س) و یک شهید در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز به خاک سپرده می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات