۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۶۰۹۶۴
یک مجله آمریکایی:

اسرائیل پس از مذاکرات ایران و 1+5 منزوی‎تر شده است

خبرگزاری رسا ـ قدیمی‎ترین مجله هفتگی آمریکا در تحلیلی پیرامون مذاکرات کشورمان و گروه 1+5 نوشت که اسرائیل پس از این مذاکرات بیش از پیش در جامعه جهانی منزوی شده است.
مذاکرات هسته اي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجله "thenation" که قدیمی‎ترین هفته‎نامه در آمریکا به شمار می‎رود در مقاله‎ای به قلم رابرت دریفوس به تحلیل مذاکرات ایران و گروه 1+5 پرداخت و نوشت: اسرائیل پس از این مذاکرات بیش از پیش در جامعه جهانی منزوی شده است.

در ادامه این مقاله آمده است: مذاکره‎کنندگان غربی در آلماتی بر خلاف مقامات اسرائیلی که تلاش دارند مذاکرات را شکست‎خورده توصیف کنند از وجود فضای بهتری نسبت به مذاکرات پیشین خبر دادند و کاترین اشتون از تبادل جدی نظرات میان ایران و 1+5 خبر داد که منجر به پرسش و پاسخهای صریح از جانب دو طرف شده است.


به نوشته مجله "thenation"، کاترین اشتون وجود فضای بهتر در این مذاکرات را "یک فاکتور بسیار مهم" ارزیابی کرده است.


رابرت دریفوس در ادامه می‎نویسد: به عبارت دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که غرب به درخواست اسرائیل پاسخ مثبت دهد و یک زمان مشخص برای حمله نظامی به ایران معین کند. در حقیقت، آمریکا هیچ گاه از گزینه نظامی که ادعا می‏‎کند در مقابله با ایران بر روی میز است استفاده نخواهد کرد، چرا که جنگ با ایران عواقب بی‎شمار و فاجعه‎باری به همراه خواهد داشت.


قدیمی‎ترین هفته‎نامه آمریکایی که از سال 1865 میلادی تاکنون منتشر می‎شود در ادامه تحلیل خود از مذاکرات هسته‎ای ایران و 1+5نوشت: در حقیقت اسرائیل بیش از پیش منزوی شده است. اکنون اسرائیلی‎ها دریافته‎اند که آمریکا و کشورهای غربی حاضر نیستند به بهانه بمبی که وجود خارجی ندارد به ایران حمله کنند و خود اسرائیل نیز به تنهایی قادر به دست زدن به چنین اقدامی نیست.


در ادامه مقاله آمده است: این در حالی است که چین و روسیه نیز به طور واضح بیان کرده‎اند که 1+5 باید حق ایران را برای غنی سازی اورانیوم به رسمیت بشناسد و هر چه این دو کشور بیشتر این مساله را تکرار می‎کنند، آمریکا و متحدانش نیز بیشتر در این مسیر حرکت می‎کنند که به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران باید بخشی از معامله با این کشور باشد.


رابرت دریفوس در پایان می‎نویسد: در داخل ایران نیز کاندیداهای ریاست جمهوری با یکدیگر بر سر دفاع از برنامه هسته‎ای ایران و حق این کشور برای غنی‎سازی با یکدیگر رقابت می‎کنند و آمریکا و کشورهای غربی را به خاطر به رسمیت نشناختن این حق ملامت می‎کنند./990/ب901/ک

ارسال نظرات