۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۶۰۹۹۲
پژوهشگر پاکستانی:

آمریکا در فکر تجزیه پاکستان است

خبرگزاری رسا - استاد حوزہ علمیه و پژوھشگر برجسته پاکستانی گفت: آمریکا با حمایت گروهک های تروریستی به دنبال اختلافات مذهبی و تجزیه پاکستان است.
پاکستان و آمريکا

 
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم سالگرد شھدای منطقه چالاس پاکستان شب گذشته در حسینیه بلتستانی ھای مقیم قم برگزار شد. 


حجت الاسلام غلام عباس رییسی، استاد حوزہ علمیه و پژوھشگر برجسته پاکستانی، در سخنانی کشتار شیعیان منطقه چالاس پاکستان را به شدت محکوم کردہ و خواستار محاکمه عوامل این کشتار شد.


رییسی عوامل کشتار شیعیان پاکستان و اقدام تروریستی در این کشور را جیرہ خوار استکبار جھانی آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل دانست و تاکید کرد: اتحاد و پیروی از دستورات روحانیت شیعه رمز پیروزی و تنھا راہ نجات شیعیان پاکستان در مقابل فعالیت ھای گروہ ھای تروریستی در این کشور است.


این روحانی برجسته پاکستانی به سیاست ھای استعماری آمریکا علیه ملت‎ھای مسلمان جھان اشارہ کرد و گفت: آمریکا با تقویت گروہ ھای افراطی تکفیری و راہ اندازی اختلافات مذھبی قصد تجزیه کشورھای اسلامی از جمله سوریه، عراق و پاکستان را دارد.


وی دولتمردان عربستان را نوکر استکبار جھانی آمریکا و اسرائیل دانست و بیان داشت: عربستان سعودی با ھدف نابودی سوریه و دولت بشار اسد و کمک به اسرائیل مجرمین خطرناک را از زندان ھای خود آزاد کردہ و برای کشتار مردم بی گناہ سوریه فرستاد.


شیخ غلام عباس رییسی با بیان این که گروہ ھای تروریستی تکفیری وھابی با حمایت مالی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در کشورھای اسلامی از جمله عراق و پاکستان به فعالیت ھای تروریستی می پردازند تاکید کرد: علمای اسلام علیه فعالیت ھای مخالف آموزه ھای اسلامی وھابیت واکنش جدی نشان دھند.

گفتنی است در این مراسم شاعر شھید پاکستانی سبط جعفر با خواندن اشعار آن مرحوم گرامی داشته شد./988/ب902/ک
 

ارسال نظرات