۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۶۰۹۹۷
رییس بنیاد مادر قرقیزستان:

انقلاب اسلامی ایران به زنان جهان کرامت داد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد خیریه مادر قرقیزستان در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان گفت: انقلاب اسلامی ایران به زنان جهان کرامت داد.
پرچم ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی کبریایی زاده، رایزن فرهنگی ایران با حضور در محل بنیاد خیریه " مادر" قرقیزستان با خانم جیرقال مامبک آوا، رییس این بنیاد دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

خانم آوا با تشکر از رایزن فرهنگی ایران گفت: حدود 18سال از تاسیس این بنیاد که باهدف انجام فعالیت در مسائل مربوط به زنان و خانواده و همچنین کمک به جوانان بی سرپرست برای ادامه تحصیل در دانشگاه‎های قرقیزستان تاسیس شده است، می گذرد.

 

وی گفت: تقریباً 2000 نفر دانشجوی بی سرپرست با حمایت این بنیاد در 15 دانشگاه  قرقیزستان مشغول به تحصیل هستند و کلیه مخارج تحصیلی و هزینه های درمان آنها از طریق این بنیاد پرداخت می شود .

 

آوا خاطرنشان کرد: موسسان این بنیاد نیز جمعی از نخبگان و اعضای برجسته هیات های علمی دانشگاه‎های قرقیزستان از جمله چنگیز آیتماتف نویسنده مشهور و خانم رزا آتنبایوا رییس جمهور سابق قرقیزستان می باشند.همچنین بنیاد "مادر" با بسیاری از بنیادهای بین المللی در سراسر جهان ارتباط و همکاری دارد.

 

وی ادامه داد: آمادگی داریم با بنیادهای که در جمهوری اسلامی ایران در امور زنان فعالیت دارند ، همکاری کنیم، زیرا معتقدیم انقلاب اسلامی ایران به زنان ایرانی و جهان کرامت داده است. همچنین علاقه مندیم برنامه های مشترکی را با رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران به انجام برسانیم.

 

رایزن فرهنگی کشورمان گفت:  جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان دو کشور مسلمان هستند که دارای حوزه تمدنی مشترکی می باشند و ملتهای دو کشور دارای آداب و رسوم و اشتراکات فرهنگی فراوانی هستند.

 

کبریایی زاده افزود : در دین مبین اسلام یکی از مسائل مهمی که به آن بسیار تاکید شده مسأله خانواده و رعایت حقوق زنان است. به همین دلیل پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مسائل مربوط به بانوان بسیار توجه شده و اکنون زنان جمهوری اسلامی ایران در مشاغل وپست های مختلف مدیریتی مشغول به فعالیت می باشند و به پیشرفت های بزرگ و قابل توجهی نیز دست یافته اند.

 

رایزن فرهنگی کشورمان گفت: نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا به مناسبت سالروز ولادت فرخنده حضرت زهرا(س) و روز مادر در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  نشستی را با مشارکت بنیاد مادربرگزار نماید .

 

رییس بنیاد مادر قرقیزستان نیز از این پیشنهاد استقبال نمود و مقرر شد در جلسه ای دیگر جزئیات این برنامه نهایی شود./980/ب101/د

ارسال نظرات