۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۶۱۰۴۳
در برنامه راه سوم مطرح شد؛

مردم ایران می دانند بدون آمریکا هم می توان پیشرفت کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان برنامه راه سوم تنها درخواست دشمن را گسست مردم با عرصه سیاسی و نظامی دانستند.
راه سوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در نخستین برنامه راه سوم در سال جاری ، زمینه های فرهنگی و اجتماعی تحقق شعار سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" با حضور حمیدرضا مقدم فر کارشناس علوم استراتژیک و مسائل فرهنگی و دکتر ساسان شاه ویسی کارشناس مسائل اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

 

مقدم فر با اشاره به عنوان سال جدید گفت: نامگذاری امسال و به کارگیری عبارت "حماسه" توسط مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه بوده چرا که در یک شرایط دشوار با دلاوری مردم یک حماسه خلق می شود .


وی در ادامه مطلب فوق بیان کرد: حماسه در واقع به معنای آن است که دشمن با ایجاد شرایط سخت مردم را به ایستادگی وا دارد تا یک پیروزی خلق شود .


کارشناس علوم استراتژیک و مسائل فرهنگی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان رضوی فرمودند سال 91 سال رزمایش بود و امسال سال حماسه است که بدون شک سال حساسی خواهد بود .


مقدم فر با اشاره به اینکه تعداد دشمنان کم نشده و مردم همچنان آماده هستند توضیح داد: با وجود تورم و مشکلات اقتصادی مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن سال گذشته شرکت کردند که این رزمایش خود یک پیروزی محسوب می شود.


وی اضافه کرد: سال 92 سال عملیات و حماسه است و سیاستمداران باید با بصیرت بیشتر دشمن شناسی کنند تا علاوه بر عبور از بحران بر حامیان ولایت فقیه افزوده شود چرا که امسال سال میوه چینی است .


این کارشناس ادامه داد: در سال گذشته دشمن با نوعی فریب، خط مشی هایی را به مردم القاء می کرد که خط سازش آن فقط مذاکره با آمریکا بود.


شاه ویسی با اشاره به نامگذاری های سال های گذشته افزود: زمانی که به عناوین 3 و 4 سال گذشته می اندیشیم مقام معظم رهبری با دور اندیشی خود شعار ملی و استعداد ملی را در نامگذاری های خود مطرح کرده است .


کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت: ریاضت اقتصادی در اسلام به معنای صرفه جویی است که شعار امسال موجب همت مضاعف مردم خواهد شد چرا که در سال گذشته جهاد اقتصادی مطرح شد و رویکرد آن مبتنی بر تلاش مردمی بود .


وی در ادامه مطلب فوق خاطر نشان کرد: جهاد اقتصادی تحریم ها را بیشتر کرد که نفع اصلی آن برای کشور بود ؛ در سال جاری تولیدات ملی باید مبتنی بر الگوی مصرف باشد که این امر همت مضاعف و حمایت از تولیدات را بیشتر خواهد کرد .


شاه ویسی افزود: حماسه در لغت به معنای شجاعت و صلابت است و 9 دی، 22 بهمن و جنگ تحمیلی از نمونه های آن محسوب می شود که جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرده است.


کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: حماسه در کنار اقتصاد قرار گرفته و بدون شک مردم باز هم در این زمینه موفق خواهند بود چرا که جهان در شرایطی قرار دارد که در ریاضت اقتصادی به سر می برد در صورتی که ایران با استفاده از منابع انسانی و اقتصادی خود روز به روز در حال پیشرفت است و مردم در حماسه سیاسی و اقتصادی در عرصه های گوناگون شجاعانه عمل کرده اند .


مقدم فر بیان کرد: حماسه سیاسی که در سال 92 پیش رو داریم در واقع عرصه جنگ است نه نظام و ایران اسلامی در جایگاهی قرار دارد که تنها تهدید می شود چرا که دشمنان می دانند توان مقابله با ایران را ندارند.


وی گفت:خصومتی به نام جنگ نرم ، تبلیغات روانی و تحریم ها عوامل خارجی بر آنها تاثیرگذار است و لازمه جوامع موفق و قوی انجام کارهای سخت است که در مقابل دشمنان تحریم هایشان را بیشتر می کنند .


شاه ویسی در پایان خاطر نشان کرد: حماسه در متن ادبیات، رویکرد تمدن سازی و حماسه سازی داشته و قلمروی انقلابی را ایجاد کرده است ؛ فرهنگ و دانش باید در میان عموم مردم و مسوولین وجود داشته باشد .


برنامه گفت‌و گو محور راه سوم که پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را بر عهده دارد هر هفته دوشنبه ها ساعت 19 از شبکه دو به صورت زنده پخش می‌شود./916/پ202/ع

ارسال نظرات