۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۶۱۱۹۷
به مناسبت ایام فاطمیه؛

همایش سوگواره«یاس نبوی» در خوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه خوی از برگزاری همایش سوگواره «یاس نبوی» همزمان با سراسر کشور به مناسبت ایام فاطمیه در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.
شهادت حضرت فاطمه(س)

حجت‌الاسلام مقصود محمودی، رییس اوقاف و امور خیریه خوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: همایش سوگواره «یاس نبوی» همزمان با سراسر کشور به مناسبت ایام فاطمیه در خوی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این همایش همزمان با آغاز فاطمیه دوم آغاز و تا بیست و پنجم فروردین ماه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می شود، اضافه کرد: بقعه شیخ نوایی و سید بهلول شهرستان خوی در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام میزبان سوگواران فاطمی خواهند بود.

 

این مسؤول اجرای مسابقات فرهنگی برگرفته از شرح و تفسیر از خطبه حضرت زهرا(س) را از برنامه‌های جنبی این سوگواره عنوان کرد و افزود: روحانیان و مبلغان دینی اعزامی از حوزه علمیه قم و همچنین مبلغان بومی شهرستان خوی در این ایام با پرداختن به زوایای مختلف زندگی این بانوی بزرگوار، سیره و منش فاطمی را برای اقشار مختلف تبیین می کنند.

 

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار همایش دو روزه «رهروان یاس نبوی» نیز برگزار می شود، محل برگزاری این همایش را بقعه شیخ نوایی شهرستان خوی اعلام کرد و گفت: این همایش به مدت دو روز روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

 

این مسؤول شخصیت حضرت زهرا(س)، حجاب و عفاف و الگوگیری از سیره فاطمی را از جمله محورهای سخنرانی‌های این همایش عنوان و خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و حجت‌الاسلام محمدلو از اساتید حوزه علمیه قم سخنرانان این همایش خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام محمودی یادآور شد: اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی امکانات لازم را برای حضور بیش از دو هزار نفر از عزاداران فاطمی در سالروز شهادت حضرت فاطمه در برنامه‌های فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه فراهم کرده است.

 

گفتنی است، به مناسبت سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) نمایشگاه سوگواری یاس نبوی در چالدران در حال برگزاری است.

 

این نمایشگاه در بنای تاریخی، مذهبی مقبره سید صدرالدین برپا شده است و تا بیست و پنجم فروردین ماه امسال برای بازدید تمام علاقه مندان دایر است.

 

نمایشگاه سوگواری یاس نبوی به منظور آشنایی هر چه بیش‌تر جوانان با زندگی حضرت فاطمه (س) برگزار شده است و به گوشه‌ای از زندگی حضرت فاطمه (س) اشاره دارد./936/ت302/ب

ارسال نظرات