۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۶۱۲۰۷
با همکاری صد مبلغ دینی؛

طرح سوگواری یاس نبوی در 222 بقعه متبرکه مازندران اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران از برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در222 بقعه متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های گروهی استان از برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح از روز گذشته در 222 بقعه متبرکه استان آغاز و تا 26 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که بیش از صد مبلغ دینی در اجرای طرح سوگواره یاس نبوی همراهی دارند، افزود: 38 مبلغ اعزامی از قم و مابقی از طلاب و روحانیان بومی استان هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از برگزاری همایش سراسری رهروان یاس نبوی ویژه بانوان همزمان با عصر روز شهادت حضرت فاطمه (س) در 15 امامزاده استان خبر داد و گفت: این برنامه برای نخستین بار در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در ایام فاطمیه نمایشگاه یاس بی نشان نیز در 73 بقعه متبرکه مازندران برگزار می شود، ادامه داد: در این نمایشگاه 20 تابلو به معرفی جایگاه و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) خواهند پرداخت.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات سال جدید اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری صد روحانی اعزامی از قم و بومی در 223 بقعه متبرکه استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به برپایی 22 خیمه معرفت در 22 بقعه متبرکه مازندران همزمان با ایام تعطیلات عید، خاطرنشان کرد: بیش از 135 هزار نفر در این خیمه ها حضور یافتند.

 

وی با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز 80 هزار مسافر در 830 سوئیت و زائرسرا بقاع متبرکه و امامزادگان اسکان داده شدند، تصریح کرد: علاوه بر این از توان هزار و 800 خادم افتخاری نیز در طرح آرامش بهاری استفاده شد.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین از ویزیت رایگاه شش هزار و پانصد نفر در ایام تعطیلات نوروز در پایگاه های فعال در اماکن متبرکه استان خبر داد و گفت: خوشبختانه میزان استقبال از این پایگاه ها بسیار مناسب بوده است.

 

وی همچنین از ثبت چهار موقوفه جدید در ایام تعطیلات سال جدید خبر داد و گفت: ارزش ریالی این موقوفات 400 میلیون تومان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تعداد موقوفات استان را 13 هزار مورد اعلام کرد و ادامه داد: 70 درصد نیت واقفان در استان مربوط به سیدالشهدا است.

 

حجت الاسلام علیزاده سند دار کردن موقوفات و همچنین بروز رسانی موقوفات در سامانه جامعه اطلاعات موقوفات را از جمله مهم ترین برنامه های اوقاف در سال جدید اعلام کرد و گفت: باید تلاش کرد تا فرهنگ وقف بیش از این در جامعه نهادینه شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات