۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۶۱۲۳۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

نامگذاری امسال نقشه راهی برای تحقق اهداف بزرگ ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را نقشه راهی برای تحقق اهداف بزرگ ملت ایران دانست و تصریح کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید باید به عنوان یک راهبرد جدید برای همه مسؤولان کشور قرار گیرد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت ‏الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع رؤسای هیأت های مذهبی استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید کرد: باید در تبلیغ و تبیین جایگاه این دو حماسه بزرگ در سرنوشت ملت ایران و حفظ موقعیت سیاسی و اقتصادی این کشور اسلامی در جهان بیش از گذشته تلاش کنیم.

 

وی وظیفه هیأت‌های مذهبی را در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مهم ارزیابی کرد و گفت: شورای هیأتهای مذهبی باید در بعد نظارتی دقت لازم را داشته باشد تا به وظایف خود به درستی عمل کرده باشد.

 

حجت الاسلام یاری سال 92 را سالی مملو از امید و بالندگی برای ملت ایران دانست و ادامه داد: امسال ملت بزرگ و هوشمند ایران اسلامی در سایه وحدت و همدلی عظمت خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را نقشه راهی برای تحقق اهداف بزرگ ملت ایران دانست و تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید باید به عنوان یک راهبرد جدید برای همه مسؤولان کشور قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی هر ساله با نامگذاری آن سال، مسیر رسیدن به پیشرفت و تعالی را پیش روی مسؤولان و مدیران کشور قرار می دهند، ادامه داد: پیشرفت و توسعه همه جانبه کشورمان در سال 92 در گرو تحقق عملی شعار امسال رهبر انقلاب است.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که راهبرد و راهکار رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سال جدید باید بیش از پیش مورد توجه مسؤولان کشور قرار گیرد، ادامه داد: خلق حماسه سیاسی و اقتصادی نیازمند بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان این که ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق حماسه های بزرگ سیاسی و اقتصادی است، تصریح کرد: این حماسه آفرینی موجب تعالی ملت بزرگ ایران شده و توطئه های شوم دشمنان را نقش بر آب می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اگر عشق و علاقه اهل بیت(ع) نبود تشکل‏ ها نمی ‏توانستند دوام بیاورند اظهار داشت: در دنیا می ‏بینیم تشکل ‏ها با توجه به نوع تفکر خود اگر از حمایت مادی و غیر مادی بطور کامل برخوردار نباشند آن تشکل از بین خواهد رفت.

 

وی عشق و علاقه به اهل بیت(ع) را مهم ترین ویژگی تشکل های دینی در نظام اسلامی دانست و افزود: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) مهم ترین هدف هیأت های مذهبی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که هیأت های مذهبی تشکل های مردمی پر قدرتی هستند که باید برای نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) از قدرت معنوی آنها به خوبی استفاده شود، گفت: تحول محتوایی در اجرای برنامه مناسبت های مذهبی از ویژگی های هیأت های محوری است.

 

این مسؤول فرهنگی یکی دیگر از ویژگی های بارز تشکل های دینی را ولایتمداری و ولایت‌محوری آنها دانست و اضافه کرد: هیأت های دینی با اقتدا به سالار شهیدان و بهره گیری از ارزش های متعالی حماسه عاشورا همه توان خود را برای حفظ و ترویج ارزش های حیات بخش دینی به کار گرفته اند.

 

حجت الاسلام یاری با تأکید بر این که هیأت ‌های مذهبی باید نوآوری در چارچوپ فرهنگ اسلامی را در اهداف و برنامه ‏های خود قرار داده و به عمق ‏بخشی و تبیین اندیشه‌های معصومین بپردازند، ادامه داد: برنامه‌های این هیأت ها باید مناسبت محور باشد تا از نظر کمی و کیفی مناسبت‌های مذهبی برجسته‌تر و به عنوان هیأت محور تلقی شود؛ لذا ضروری است در این خصوص یک رابط فرهنگی در بدنه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد تا از بعد محتوایی گامی جدید برداشته شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات