زن در دنیای غرب؛ کالای تبلیغاتی برای تبلیغات کالاها
حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در پیروی و تبیین ولایت برای جامعه نقش بی بدیلی داشت.
وی به نقش تأثیر گذار مادر در خانواده اسلامی اشاره و تصریح کرد: تربیت فرزندان از سوی مادران با توجه به معارف اسلامی سبب تشکیل ساختار مذهبی و معرفتی در اندیشه های آنان می شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه با تأکید بر این که در همه عصرها نگاه اسلام به زن نگاهی توأم با محبت بوده است، گفت: نظام های غیر اسلامی به ویژه در دنیای غرب، زن به ابرازی برای تحقق منافع شخصی و مادی تبدیل شده است.
این فعال فرهنگی با اشاره به تأکیدات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیرامون مسأله حجاب، بیان داشت: در دین مبین اسلام حجاب برای زن همانند حریمی امن در برابر حوادث مختلف جامعه است.
وی با بیان این که گسترش فساد و تباهی در جامعه با استفاده از ماهواره، رسانه و اینترنت سریع تر صورت می پذیرد، ابراز داشت: استفاده مثبت و بجا از ابزارهای رسانه ای نیازمند فرهنگ سازی درست است.
سرپرست شورای هماهنگی خوزستان همچنین با اشاره به این که غرب نگاهی ابزاری به زن دارد، تأکید کرد: در برهه کنونی، جوامع غربی زن را عاملی موفق در تبلیغات مختلف خود می دانند.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: متأسفانه در برخی جوامع اسلامی دانسته و ندانسته از شخصیت زن برای رونق کسب و کار نیز استفاده می شود و این خلاف قوانین اسلامی است.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر این که در دین اسلام استفاده ابزاری از زن نفی شده است، خاطرنشان ساخت: دین مبین اسلام با داده هایی که پیرامون زن در قرآن داده است، زن را مبدأ تشکیل خانواده و جامعه پویا می داند./9458/ت302/س