۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۶۱۲۸۲
مدیر مرکز حقوق بشر و دموکراسی عربستان سعودی:

پلیس دینی عربستان سازمان تروریستی آل‎سعود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز حقوق بشر و دموکراسی عربستان سعودی تأکید کرد: پلیس دینی درخدمت منافع برخی از شاهزادگان آل سعود است که از این نهاد به عنوان حربه ای در برابر دیگر شاهزادگان جهت سرنگونی آنها استفاده می‎کنند.
وهابيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی الیامی، مدیر مرکز حقوق بشر و دموکراسی در عربستان سعودی در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به تظاهرات اخیر شخصیت‌های دینی تندرو عربستان سعودی که خود را پلیس دینی می خوانند، اظهار داشت: پلیس دینی عربستان به عنوان سازمان تروریستی در خدمت رژیم دیکتاتوری عربستان سعودی است و باید به طور کامل منحل و به سازمانی غیرنظامی مدنی آزاد و مستقل از سازمانهای دولتی به منظور خدمت به شهروندان تأسیس شود.

 

مدیر مرکز حقوق بشر و دموکراسی افزود: شخصیت های دینی تندرو خواستار برکناری شیخ عبداللطیف بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل الشیخ، مدیر کل هیأت امر به معروف و نهی از منکر به سبب اقدامش در لغو اختیارات برخی از کارمندان این نهاد شدند.

 

وی با بیان اینکه نظام رژیم عربستان سعودی بر پایه وهابیت و خاندان آل سعود استوار است، تصریح کرد: پلیس دینی در شرایط کنونی تهدیدی برای منافع خاندان سلطنتی سعودی است و این خاندان با کمک مفتیها در تلاش جهت کاهش قدرت پلیس دینی هستند.

 

الیامی تأکید کرد: پلیس دینی در خدمت منافع برخی از شاهزادگان آل سعود است که آن را حربه ای در برابر دیگر شاهزادگان جهت سرنگونی آنها استفاده می‎کنند. /9456/ب902/د

ارسال نظرات