۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۶۱۳۵۲
انقلابیان بحرینی عنوان کردند؛

عاملان تخریب مساجد بحرین باید محاکمه شوند

خبرگزاری رسا ـ انقلابیان بحرینی در تجمع اعتراض آمیز به ادامه تخریب مساجد بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت تأکید کردند.
تخريب مساجد در بحرين

 

به گزارش رسا به نقل از العالم، جمعیت وفاق اسلامی بحرین در اعتراض به تخریب مساجد تجمع اعتراض آمیزی را با عنوان " کشور نقض حقوق دینی ؛ جُرم تخریب مساجد در بحرین " در مقر این جمعیت در منطقه بلاد قدیم برگزار کرد.

 

تعدادی از فعالان حقوقی، سیاسی و اجتماعی در این تجمع اعلام کردند که تخریب مساجد غیرموجه است که نباید در قبال آن سکوت کرد و باید همه عاملان تخریب مساجد محاکمه شوند.

 

این فعالان بحرینی تأکید کردند که خودداری از بازسازی مساجد تخریب شده نشان می دهد که رژیم حاکم هیچ تصمیم و نیتی برای حل بحران کشور ندارد.

 

محمد التاجر وکیل مدافع و فعال حقوقی بحرین گفت: تخریب مساجد مردم را بسیار نگران کرده است و توجیهات رژیم برای چنین اقدامی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

التاجر افزود: تخریب مساجد و حسینیه ها و اماکن متعلقه غیرقانونی است.

 

سید احمد العلوی معاون رِیس شورای منطقه شمالی بحرین نیز خاطرنشان کرد: تخریب مساجد بحرین جرمی بزرگ است  که به مدعیان مسلمانی انجام شده  است.

 

وی گفت:هیچ کس انتظار نداشت مساجد که خانه خدا و محل عبادت است، این گونه مورد تعرض و اهانت قرار بگیرد و مردم بحرین از تخریب مساجد شگفت زده هستند.

 

العلوی افزود: هنگامی که یک کشیش آمریکایی نسخه های قرآن کریم را سوزاند، همه جهان واکنش نشان داد؛ ولی هنگامی که مساجد در بحرین تخریب شد، برخی ها این اقدام را به روش های مختلف توجیه کردند.

 

معاون رییس شورای منطقه شمالی بحرین تصریح کرد که متأسفانه تخریب مساجد در بحرین واکنش سازمان ها و برخی احزاب اسلامی را درپی نداشته و با سکوت آنها همراه بوده است؛ در حالی که مساجد بحرین متعلق به گروه خاصی از مسلمانان نیست./980/ب101/د

ارسال نظرات