۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۶۱۳۸۳
وزیرخارجه روسیه:

برخی کشورها در برابر آرام سازی وضع سوریه سنگ اندازی می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیرخارجه روسیه ضمن هشدار به انگلیس و سایر کشورهای غربی در مورد مداخله در سوریه گفت که کسانی از بحران سوریه نفع می‎برند که نمی‎خواهند کشورهای خاورمیانه بزرگ و تاثیرگذار باشند.
سرگئي لاوروف

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، وزیر خارجه روسیه به انگلیس و سایر کشورهای غربی هشدار داد که بیش از این در امور داخلی سوریه مداخله نکنند.


سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست وزرای خارجه گروه "جی هشت" برگزار شده است در واکنش به تصمیم انگلیس و سایر کشورهای غربی برای ارائه کمک های بیشتر به شورشیان سوری گفت که در جنگ داخلی سوریه هیچ برنده ای وجود نخواهد داشت.


وی ضمن مشکوک خواندن انگیزه برخی کشورها از مداخله در سوریه تاکید کرد: مدتهای زیادی است که ما تلاش کرده ایم اوضاع را در سوریه آرام کنیم. اما به محض این که کوچکترین نشانه ای از امید ظهور می کند، بلافاصله هر کاری از دستشان برمی آید انجام می دهند تا همین امید را از بین ببرند.


وزیر خارجه روسیه افزود: من نمی دانم این وضعیت به نفع چه کسی خواهد بود. ممکن است به نفع خیلی ها باشد. مثلا به نفع کسانی که دوست دارند کشورهای بزرگ و بانفوذ کمتری در منطقه خاورمیانه وجود داشته باشد.


در عین حال، آمریکا و سایر متحدان غربی این کشور متعهد شدند کمک های بیشتری در اختیار شورشیان سوری قرار دهند و انگلیس برای نخستین بار به طور علنی اعلام کرد که ممکن است سلاح های پیشرفته به آنها بدهد./990/ ب902/د

ارسال نظرات