۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۶۱۵۲۶
نظرسنجی جدید نشان داد؛

کاهش محبوبیت اوباما در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ نظرسنجی‌های جدید از ادامه سیر نزولی محبوبیت باراک اوباما، رییس جمهور امریکا در این کشور حکایت دارند.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نتیجه نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد، محبوبیت اوباما بعد از آغاز دومین دور ریاست جمهوری وی در امریکا، با 6 درصد کاهش به 47 درصد تنزل یافته است.

 

این نظرسنجی به همت وال استریت ژورنال و شبکه تلویزیونی خبری ان بی سی انجام شد و نتایج آن روز پنج‎شنبه 22 فروردین انتشار یافت.


نتایج این نظرسنجی و نارضایتی 48 درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد کلی اوباما، شک و تردیدهایی را درباره امکان موفقیت وی در چالش بودجه در کنگره برانگیخته است.


در همین حال، یک نظرسنجی دیگر از سوی این گروه مشترک نشان می‌دهد، فقط 31 درصد از امریکایی‌ها معتقدند این کشور در مسیری درست حرکت می‌کند.

 

بر اساس این نظرسنجی، تعداد افرادی که حرکت امریکا را در مسیری درست می‌دانند، از دسامبر سال گذشته (2012 میلادی) تاکنون 10درصد کاهش یافته است.

 

 اوباما در دستیابی به «معامله‌ای بزرگ» با کنگره در زمینه کسری بودجه، با توجه به مخالفت شدید نمایندگان با چالشی جدید مواجه است.

 

همپیمانان سیاسی اوباما در حزب دموکرات از برنامه پیشنهادی رییس جمهور امریکا برای کاهش بودجه دولت در تامین اجتماعی و درمان انتقاد می‌کنند و جمهوری‌خواهان نیز به شدت با طرح افزایش مالیات بر ثروتمندان مخالفند.

 

بحران کسری بودجه امریکا در حالی در امریکا ادامه دارد که اقتصاد این کشور همچنان با نرخ فزاینده بی‌کاری و بدهی مواجه است./982/ب101/د

ارسال نظرات