۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۶۱۶۰۰

همایش ضد تشیع در مصر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ وهابی‎های مصر همایش ضد شیعه را در اسکندریه برگزار و بر لزوم ایستادگی در برابر نفوذ تشیع در این کشور تأکید کردند.
همايش ضد تشيع در مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الیوم السابع، گروه‎های سلفی اسکندریه مصر، همایشی ضد شیعی را با عنوان «نسبت به شیعیان هوشیار باشید» را با حضور علمای وهابی نظیر عبدالمنعم الشحات، شیخ احمد فرید و شیخ یاسر برهامی برگزار کردند.

 

وهابی ها در این همایش به بررسی شیوه مقابله با گسترش تشیع در مصر پرداخته و در قبال تبلیغ تشیع از سوی توریستهای شیعه به ویژه ایرانیان هشدار دادند.

 

تابلوهایی مبتنی بر شعارهای ضد شیعی و هشدار دهنده درباره نفوذ تشیع در مصر در سراسر میدان السرداق و خیابانهای اطراف نصب شده بود.

 

این همایش با شعارهای ضد تشیع آغاز و سپس احمد فرید از رهبران وهابی های مصر از رییس جمهور این کشور خواست در برابر گسترش تشیع در این کشور ایستادگی کند. این فرد با گستاخی اظهار داشت که نفوذ تشیع به مصر همانند ورود فیلمهای مبتذل به منازل است.

 

وی نشر تشیع را خط قرمز خواند و از علما خواست که به سخنان مفتی مصر مبنی بر اینکه اختلاف میان شیعیان و اهل سنت تنها در فروع دین است، بی توجه باشند و اجازه نشر این مذهب را ندهند.

 

شحات نیز که از رهبران سلفی گرایان مصر به شمار می آید، در سخنانی عجیب مدعی شد که شیعیان به تخریب مصر و سایر کشورهای اسلامی می پردازند.

 

این دومین همایش ضد شیعه در روزهای گذشته در مصر است که از سوی سلفی گرایان برگزار می شود.

 

این در حالی است که مردم و بسیاری از گروه های سیاسی مصر از وهابی ها به عنوان عامل اصلی مشکلات مصر یاد می کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات