۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۶۱۷۴۸
نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان:

دخالت آمریکا در تشکیل دولت لبنان سنگ‌اندازی در مسیر توافق ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان تصریح کرد که ورود آمریکا در روند تشکیل دولت برای مانع‌تراشی در مسیر توافق ملی است و نقض تمامیت ارضی لبنان و دخالت در امور داخلی این کشور به حساب می‌آید.
حسن فضل الله نماينده حزب الله در پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، حسن فضل الله، نماینده پارلمان وابسته به فراکسیون وفاداری به مقاومت در اظهاراتی تأکید کرد که تشکیل دولت، دستاورد ابزارهایی قانونی و سیاسی است که از زمان توافق طایف در این کشور به اجرا گذاشته شده و یکی از این ابزارها عضویت صحیح ساختارهای سیاسی در این دولت است.

 

وی مراعات این راهکارها را راه طبیعی ورود به هر دولت ملی خواند و تأکید کرد که نمی‌توان این راهکارها را تحت هر اعتبار یا اسمی دور زد و از آن عبور کرد.

 

فضل الله که در یک مراسم سیاسی در منطقه بنت‌جبیل سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که این حزب فرصت رایزنی و تشکیل دولت را می‌دهد و در مناقشه‌های علنی در مورد جزئیات تشکیل دولت نیز وارد نمی‌شود و با هر گفتمان مثبت با حالت مثبت تعامل می کند تا ثبات در کشور حفظ شود و این به نفع تمامی گروه‌های سیاسی است.

 

وی لبنان را کشوری مبتنی بر شراکت گروه‌های سیاسی دانست و ادامه داد: عبور از فضای کنونی با تشکیل دولتی امکان پذیر است که سختی‌های مرحله کنونی را پشت سر بگذارد و انتخابات پارلمانی را بر اساس قانون جدید برگزار کند، ما یک ماه فرصت داریم تا بتوانیم بر سر قانون جدید به توافق برسیم.

 

این عضو حزب الله لبنان تصریح کرد: تشکیل دولت مسؤولیتی لبنانی است و سفیر آمریکا هیچ نقش و صلاحیتی برای مشورت در این زمینه ندارد، او هیچ نظری در این زمینه نمی‌تواند داشته باشد و حتی به صرف اطلاع از روند اوضاع نیز نمی‌تواند وارد این روند شود.

 

وی خواستار عدم تعامل با سفیر آمریکا در لبنان و گوش نکردن به دیدگاه ها و دیکته‌های وی شد و تاکید کرد که ورود آمریکا به روند تشکیل دولت و تلاش برای ایجاد قانونی جدید برای انتخابات، تلاش آشکار این کشور برای مانع تراشی در روند توافق گروه های لبنانی را نشان می‌دهد و فضای مثبت کنونی را که اخیرا در کشور ایجاد شده، از بین می‌برد.

 

نماینده پارلمان لبنان خاطر نشان ساخت که سفیر آمریکا به همین حد از دخالت اکتفا نمی کند، بلکه به صورت مستقیم خواستار اجرای انتخابات بر اساس قانون 60 است و به این ترتیب می‌خواهد مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند.

 

فضل الله هشدار داد که این دخالت تلاش برای تعطیل کردن و منع توافق در لبنان است و نقض تمامیت ارضی لبنان به حساب می‌آید./980/ب101/د

ارسال نظرات