۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۶۱۷۵۱

همایش رهروان یاس نبوی در امامزاده حسن برگزار شد

خبرگزاری رسا - مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ویژه خواهران با عنوان همایش رهروان یاس نبوی به همت مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد.
همایش رهروان یاس نبوی در امامزاده حسن برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت بزرگ بانوی اسلام، حضرت فاطمه الزهرا (س) ویژه خواهران با عنوان همایش رهروان یاس نبوی، عصر روز یکشنبه بیست و پنجم فروردین‌ماه به همت مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) تهران، در این آستان متبرک برگزار شد.
این مراسم با تلاوتی از آیات قرآن آغاز شد و پس از آن گروه هنری دُرّالشفا، نمایشی با عنوان در آغوش خورشید را که گوشه‌هایی از کرامات حضرت زهرا(س) و مراسم تشییع آن حضرت را به تصویر می کشید، اجرا نمودند.
در ادامه این برنامه، حجت الاسلام والمسلمین انصاری به ذکر فضایل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداخت و پس از مراحل تقوا، ایمان، احسان و تواضع را تبیین کرد و ایام سوگواری اهل بیت(ع) را فرصت‌های ارزشمندی برای آشنایی با سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست تا از سیره ایشان الگوهای مناسبی برای زندگی روزمره به دست آورد.
حجت الاسلام انصاری در بخش پایانی سخنرانی خود، گریزی به واقعه سقیفه و آتش زدن در خانه حضرت زهرا(س) داشت و اشاراتی به مظلومیت‌های آن حضرت و امیر مومنان علی(ع) داشت.
این سوگواری با نوحه سرایی و روضه خوانی مداح اهل بیت حاج محمد قلندری پایان یافت./959/پ202/ص
ارسال نظرات