۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۶۱۹۴۵

تلاش نمایندگان مجلس بلژیک برای تصویب قانون مقابله با اسلام‌هراسی

خبرگزاری رسا ـ‌ منابع خبری از تلاش نمایندگان پارلمان بلژیک برای تصویب قانونی به منظور جلوگیری از اعمال اسلام‌هراسانه در این کشور خبر دادند.
 اسلام هراسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شش تن از نمایندگان مجلس بلژیک با صدور بیانیه‌ای خواستار تصویب قانونی در مجلس این کشور شدند تا به واسطه آن بتوان از گسترش اعمال اسلام‌هراسانه در بلژیک جلوگیری کرد.

 

این نمایندگان به گسترش اعمال اسلام‌هراسانه طی سال‌های اخیر در اروپا و بلژیک هشدار داده و از دولت بلژیک خواستند برای جلوگیری از این اعمال اقدام کند.

 

آنان گسترش اسلام‌هراسی و تفکرات منفی درباره اسلام را بیش از هرچیز ناشی از سخنان جانبدارانه عده‌ معدودی از چهره‌های سیاسی و تبلیغات نادرست رسانه‌ها معرفی کردند و خطاب به دولتمردان بلژیک هشدار دادند تا خطری را که به دنبال گسترش اسلام‌هراسی در اتحادیه اروپا به وجود آمده، جدی بگیرند و با طرح این مسئله در شورای اروپا، به فکر چاره‌ای برای آن باشند.

 

نمایندگان بلژیک همچنین خواستار شدند که دولت بر هرگونه اقدام اسلام‌ستیزانه که در این کشور به‌ویژه در حوزه‌های اشتغال، آموزش و پزشکی انجام می‌شود، نظارت کند و به ارتکاب هرگونه اقدام نژادپرستانه و ضد اسلامی حساسیت به خرج دهد و با جدیت وارد عمل شود./982/ب101/د

ارسال نظرات