۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۶۱۹۵۲

اسرائیل مدعی شد 12 شهروند فلسطینی را قانونی کشته است

خبرگزاری رسا ـ رژیم اسرائیل مدعی شده است که ۱۲ شهروند فلسطینی را در جریان حمله هوایی سال گذشته خود به منطقه محاصره شده غزه، به صورت قانونی کشته است.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم اسرائیل در جریان جنگ خود علیه منطقه محاصره شده غزه که سال گذشته اتفاق افتاد، در تاریخ ۱۸ نوامبر یک ساختمان ۳ طبقه را هدف حملات هوایی خود قرار داد و طی آن 10تن از اعضای خانواده الدالو را به همراه ۲ تن از همسایگان آنان قتل عام کرد.

مرکز حقوق بشر فلسطین روز یکشنبه در همین خصوص تصریح کرد که تل‎آویو به این مرکز اعلام کرده که نیروهای اسرائیلی در جریان این حمله قانون را زیرپا نگذاشته و مرتکب هیچ اقدام جنایت‎کارانه‎ای نشده‎اند.

این گروه حقوق‎بشری اعلام کرده است که حکم اسرائیل پس تحقیقاتی که گفته می‎شود از سوی این رژیم در خصوص حمله مذکور انجام شده، صرفا یک اقدام نمایشی برای سرپوش گذاشتن بر موارد نقض گسترده قوانین بین‎المللی است.

رژیم اسرائیل در جریان حمله و تهاجم ۸ روزه خود در نوامبر ۲۰۱۲ به غزه، حدود ۱۷۰ فلسطینی از جمله تعداد زیادی از زنان و کودکان را کشته و بیش از ۱۴۰۰ تن دیگر را مجروح کرد.

بر اساس توافق‎نامه آتش‎بسی که در سال ۲۱ نوامبر به اجرا گذاشته شد، جنگ اسرائیل علیه غزه متوقف شد.

نوار غزه از ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی در محاصره همه جانبه رژیم اسرائیل قرار دارد.

محاصره نوار غزه، باعث شده تا استانداردهای لازم برای زندگی در این منطقه کاهش یافته و میزان بی‎کاری و فقر در میان ساکنان آن افزایش یابد.

رژیم نژادپرست اسرائیل با محاصره نوار غزه، حدود ۱.۷ میلیون تن (یک و هفت میلیون) از ساکنان غزه را از دستیابی به حقوق اولیه و اساسی خود از جمله حق برخورداری از آزادی تردد، حق برخورداری از کار و دستمزد مناسب و حق برخورداری از خدمات آموزشی و بهداشتی مناسب محروم کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات