۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۶۲۰۵۸
رییس جمهور آرژانتین:

آمریکا باید نتیجه انتخابات ونزوئلا را بپذیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور آرژانتین با اشاره به شفاف و عادلانه بودن انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری ونزوئلا گفت: دولت آمریکا باید نتیجه انتخابات ونزوئلا را بپذیرد.
رييس جمهور آرژانتين ونزوئلا


به گزارش خبرگزاری رسا، کریستینا فرناندز کرشنر رییس جمهور آرژانتین شب گذشته طی سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری این کشور با اشاره به انتخابات 14آوریل ریاست جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد: دولت آمریکا باید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را به رسمیت بشمارد.


وی هرگونه احتمال تقلب در انتخابات ونزوئلا را رد کرد و گفت: انتخابات 14آوریل ونزوئلا بسیار شفاف و عادلانه بود و همه باید به آن وفادار باشند.


رییس جمهور آرژانیتن تصریح کرد: به رسمیت شناختن دولت و انتخابات ونزوئلا از سوی سایر کشورهای جهان یک عمل قانونی است که باید به آن پایبند بود.


وی در ادامه به کشته شدن 7ن تن از مردم ونزوئلا طی تنش‎های چند روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: مرگ این 7 نفر باید سبب شد که هنریکه کاپریلس رهبر جریان راستگرا و مخالفان دولت، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را قبول کند و به تظاهرات‎ پایان دهد.

 

پاتریک ونترل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا آن را زیر سوال برده و به خبرنگاران گفت: درک و فهم این مسأله که شورای ملی انتخابات، رییس جمهور نیکلاس مادورو را قبل از تکمیل شمارش کامل آرا به عنوان رییس‌جمهور اعلام کرد، بسیار سخت است.


وی که از شکست کاندیدای مورد نظر آمریکا به شدت ناراحت بود، ادامه داد: آنها هیچ توضیحی درباره اتخاذ چنین تصمیم عجولانه‌ای ارائه نکردند و آمریکا آمادگی ندارد مادورو را به عنوان پیروز این انتخابات به رسمیت بشناسد.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان داشت که آمریکا از حق برگزاری تظاهرات آرام حمایت می‌کند، اما هرگونه خشونت را که به کشته شدن دستکم 7 نفر در ونزوئلا منتهی شد، محکوم می‌کند.


آمریکا که امیدوار به شکست مادورو و راهیابی کاندیدای مورد نظر خود به ریاست جمهوری ونزوئلا بود پس از اعلام نتایج، خواستار بازشماری آرا شد.


انریکه کاپریلس، شکست خود در انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا را نپذیرفت و خواستار بازشماری آرا شد، درخواستی که با مخالفت ستاد ملی اتنخابات مواجه شده است./994/ب901/د

ارسال نظرات