۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۶۲۱۰۰
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

جوانان فرصت الهی طلبگی را از دست ندهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: ورود به حوزه های علمیه به منزله بر عهده گرفتن یک رسالت الهی است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد طلبگي

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به  نام نویسی آزمون ورودی حوزه های علمیه استان لرستان گفت: حوزه های علمیه مرکز اجتهاد و استنباط دین مقدس اسلام است و در طول تاریخ همواره به عنوان پایگاه دین و پایگاه مکتب اهل بیت مطرح بودند.

وی افزود: این پایگاه نیازمند به نیروهای توانمندی است که با حضور خود از دریای بیکران علوم اسلامی بهرمند شده و در رشته های گوناگون علوم دینی تحصیل کنند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه استان لرستان با تأکید بر این که زمان کوتاهی تا پایان نام نویسی حوزه های علمیه باقی مانده است، اظهارداشت: از علاقه مندان به تحصیل در حوزه های علمیه دعوت می کنیم برای پایان نام نویسی در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان لرستان هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به گزینش افراد پذیرفته شده در آزمون وروی حوزه‌ها اشاره و تأکید کرد: پیشرفت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران اقتضا می کند که در پذیرش حوزه های علمیه دقت لازم صورت گیرد تا علاقه مندانی جذب شوند که در شأن اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

پذیرش 50 نفری حوزه علمیه خواهران لرستان در سال تحصیلی جدید

استاد عالی حوزه علمیه لرستان در خصوص حوزه علمیه خواهران این استان گفت: برای پایان نامه نویسی در حوزه علمیه خواهران لرستان تبلیغات مناسبی صورت گرفت که قرار بود پس از برگزاری آزمون 25 نفر پذیرش شوند که با توجه به علاقه مندی هزار نفری خواهران استان برای حضور در حوزه علمیه، ظرفیت پذیرش را تا 50 نفر ارتقا دادیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به رشد دو برابری پذیرش مدارس علمیه در این استان گفت: با توجه به این که تعداد مدارس این استان رشد چشمگیری داشته و اکنون دارای 13 مدرسه علمیه است؛ از این رو تعداد پذیرفته شدگان در سال تحصیلی جدید دو برابر خواهد شد.

وی افزود: ما در سال گذشته بیش از هزار نفر ثبت نام کننده داشتیم که امسال با توجه به افزایش ظرفیت حوزه های علمیه استان و تأسیس مدرسه جامع رضویه پیش بینی می کنیم تعداد ثبت نام کنندگان به 1400 نفر برسد.

مدیر شورای عالی حوزه های علمیه استان لرستان به اهداف تحصیل در حوزه علمیه اشاره کرد و اظهارداشت: سه هدف عالی، متوسط و اولیه برای تحصیل در حوزه های علمیه متصور است که هدف عالی آن رسیدن به اجتهاد، فقاهت و استنباط احکام اسلام است.

وی ادامه داد: هدف متوسط در حوزه‌های علمیه پرورش محقق، نویسنده، قاضی و منسب های مربوط به دین، حکومت و ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به نقش خانواده‌ها در تصمیم‌گیری فرزندان گفت: جوان در تصمیم‌گیری های خود با احتیاط و تردید تصمیم می‌گیرد و خانواده در جهت برطرف کردن این شک و تردیدها می تواند نقش مهمی داشته باشد.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: امیددادن به فرزندان برای آینده تحصیل در حوزه علمیه و ایجاد انگیزه در آنان می تواند آثار و برکات مفیدی برای خانواده ها به دنبال داشته باشد./9462/ت302/س

ارسال نظرات