۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۶۲۱۵۰
یکی از علمای لبنانی:

سکوت جریان‎های داخلی در قبال گروگان‎های لبنانی شک برانگیز است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنانی، کمک جمهوری اسلامی ایران را برای آزادسازی گروگان‌های لبنانی از دست شورشیان مستقر در خاک سوریه خواستار شد.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان از علمای لبنان با انتقاد از سکوت شک برانگیز برخی گروه‌های داخلی در مورد گروگان‌های لبنانی که از سوی تروریست‌های مستقر در سوریه به گروگان گرفته شده‌اند خواستار تلاش بیشتر احزاب و گروه‌های لبنانی برای آزادی آنان شد.

 

قبلان از حکومت لبنان و میشل سلیمان، رییس جمهور این کشور خواست که تمام تلاش و سعی خود را برای آزادسازی این گروگان‌ها به کار گیرند.

 

وی ادامه داد: دولت لبنان باید با گام های قوی و محکم‌تر زمینه را برای آزاد شدن گروگان‌های بی‌گناه از دست شورشیان و تروریست‌ها مهیا سازد.

 

این عالم لبنانی از کشورهای مرتبط با گروهای مسلح معارض سوری از قبیل قطر، عربستان و ترکیه خواست که حسن نیت خود را از راه کمک برای آزادی گروگان ها نشان دهند.

 

قبلان از جمهوری اسلامی ایران نیز که توانست گروگان‌های خود را از دست شورشیان آزاد کند، درخواست کرد که با قرار دادن تجربه خود در اختیار دولت و مردم لبنان به آزادسازی این گروگان‌ها کمک کنند.

 

وی در پایان به همدردی با خانواده‌های گروگان‌ها پرداخت و آزادی هرچه زودتر آنان را از درگاه خداوند منان خواستار شد.

 

گفتنی است که شورشیان مسلح مستقر در خاک سوریه ماه‌هاست تعدادی از زائران لبنانی را به اسارت گرفته‌اند و آزادی آنان را در گرو عذرخواهی رسمی حسن نصرالله از شورشیان ذکر کرده‌اند./983/ب902/

 

ارسال نظرات