۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۶۲۲۶۱

همایش محکومیت تخریب مساجد بحرین در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش محکومیت تخریب مساجد بحرین از سوی نیروهای آل خلیفه با حضور علما و شخصیت‎های مختلف از سوی جمعیت علمای مسلمان در لبنان برگزار شد.
گردهمايي حمايت از مردم مظلوم بحرين در لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای مسلمان لبنان، همایشی را در حمایت از انقلاب بحرین و محکومیت هتک حرمت مقدسات ملت بحرین با عنوان " تخریب مساجد،جنایت دینی و انسانی" برگزار کرد.
 

در این گردهمایی شخصیت‌های کثیری از احزاب و جریان‌های ملی و اسلامی لبنان و همچنین سازمان‌های حمایت از آزادی‌های اجتماعی حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه کلیپی از جنایت‌ها و توهین‌ مزدوران آل خلیفه به مقدسات مردم بحرین از قبیل تخریب مساجد و گزارشی از محکومیت‌های بین‌المللی این اقدامات آل خلیفه پخش شد.


سخنران اول این نشست، شیخ احمد الزین رییس هیأت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان بود، وی با انتقاد از اقدام نیروهای آل‌خلیفه در تخریب مساجد تصریح کرد: این نشست در راستای کمک به مردم بحرین به منظور دست یافتن به آزادی‌های دینی و اجتماعی آنان برگزار می‌شود.


وی افزود: ما از طریق این گردهمایی می‌خواهیم حمایت خود را از ملت بحرین اعلام و همه مسلمانان دنیا را به تقویت وحدت و اتحاد دعوت کنیم.


شیخ ماهر حمود، امام جمعه مسجد القدس صیدا، سخنران بعدی این نشست نیز از شیخ یوسف قرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین به دلیل عدم حمایت از انقلاب بحرین انتقاد کرد.


وی که از علمای اهل تسنن لبنان است، گفت: حمایت از انقلاب‌های گوناگون در منطقه نباید تحت تاثیر وابستگی‌های طایفه‌ای و مذهبی باشد.
 

یوسف ربیع، رییس کمیته حقوق بشر بحرین نیز که سخنران آخر این گردهمایی بود، با تاکید بر مشارکت برخی از مسؤولان دولت بحرین در تخریب مساجد در این کشور، اظهار داشت: این اقدام از نظر قانونی جرم محسوب شده و عاملان این عمل غیر انسانی باید محاکمه شوند.


رییس کمیته حقوق بشر بحرین در پایان از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی لبنان به دلیل برگزاری و حضور در این گردهمایی و حمایت از مردم مظلوم بحرین تقدیر و تشکر کرد./983/ب902/د

ارسال نظرات