۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۶۲۳۱۷

مردم پاریس در حمایت از زندانیان فلسطینی تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا _ مردم شهر پاریس، پایتخت فرانسه در حمایت از دو زندانی ورزشکار فلسطینی که در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می‎برند تظاهرات کردند.
تجمع حمايت از فلسطينيان در پاريس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، فعالان طرفدار فلسطین در شهر پاریس در مقابل فدراسیون فوتبال فرانسه تظاهرات کردند تا اعتراض خود را نسبت به بازداشت غیرقانونی دو فوتبالیست فلسطینی از سوی رژیم اشغالگر قدس نشان دهند.


ده‎ها تن از معترضان فرانسوی در مقابل فدراسیون فوتبال فرانسه تجمع کردند و از این نهاد خواستند که از دو فوتبالیست فلسطینی که در زندانهای اسرائیل به سر می برند اطلاعاتی به دست آورد.  


تجمع کنندگان به بازداشت غیرقانونی عمر ابو رویس و محمد نمر از اعضای تیم ملی فوتبال فلسطین که از فوریه سال 2012 از سوی اسرائیل بازداشت شده اند معترض بودند؛ هنوز هیچ خبری در مورد مکان دقیق این دو زندانی منتشر نشده است.


اولیویا زمور، سخنگوی معترضان در مصاحبه ای گفت: این دو مرد بدون آن که اتهامی به آنان وارد شود یا در دادگاه عادلانه ای محاکمه شوند زندانی شده اند و در جریان بازجویی ها نیز مورد شکنجه واقع شده اند. 


در همین حال، محمود سارساک فوتبالیست فلسطینی در حال مسافرت به نقاط مختلف فرانسه است تا مردم این کشور را نسبت به شکنجه و شرایط نامساعد این دو ورزشکار فلسطینی در زندان های رژیم اشغالی آگاه سازد.


سارساک خود نیز در بیست و دوم جولای سال 2009 میلادی توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت و در دهم جولای سال 2012 پس از یک اعتصاب غذا آزاد شد. وی می گوید که بدون هیچ دلیل قانونی در اسرائیل بازداشت شده و در زندان مورد شکنجه قرار گرفت.


به گفته منابع فلسطینی بیش از چهار هزار و پانصد فلسطینی در زندان های اسرائیل محبوس هستند؛ بیشتر این زندانیان بدون هیچ اتهام خاصی و بدون آن که دادگاهی برای آنان تشکیل شده باشد در حبس به سر برده و مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می گیرند./990/ب903/د

ارسال نظرات