۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۶۲۴۱۱

اولین سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای اولین بار به سرزمین‎های اشغالی سفر می‎کند.
آذربايجان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای نخستین بار به اسرائیل سفر می کند. این سفر چهار روزه وزیر خارجه آذربایجان به اسرائیل، شنبه آغاز می شود و او در این مدت با مقامات ارشد سیاسی و امنیتی این رژیم دیدار و گفت‎وگو خواهد کرد.

 

این سفر به معنی تقویت روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل است، موضوعی که قطعا به افزایش شکاف میان تهران و باکو منجر می شود.

 

خبرگزاری رسمی آذربایجان (ای پی ای) هم در این باره نوشت: "ایلمار محمد یاروف" وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این سفر با شماری از مقامات اسرائیلی دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مورد اهمیت برای دو طرف از جمله مسائل ترکیه و ایران گفتگو خواهد کرد.


 
او همچنین با سفر به رام الله با مقامات فلسطینی از جمله محمود عباس رییس حکومت خودگردان فلسطین نیز دیدار و مذاکره می کند.

 

محمد یاروف روز شنبه و یکشنبه آینده به ترتیب با افیگیدور لیبرمن رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان، شیمون پرز رییس جمهور اسرائیل و زئیف الکین معاون وزیر خارجه اسرائیل و هیأت رئیسه شورای روابط اسرائیل و آذربایجان دیدار و گفت‎وگو می کند.

 

جمهوری آذربایجان در کنار ترکمنستان، ترکیه و ارمنستان تنها همسایگان ایران هستند که با اسرائیل رابطه رسمی دیپلماتیک دارند.

 

چند روز پیش از این هم وزارت خارجه اسرائیل از انتصاب اولین سفیر این رژیم در ترکمنستان خبر داد. در ابتدای ماه جاری نیز با عذرخواهی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از همتای ترکیه ای خود بر سر ماجرای کشتی مرمره، روابط تعلیق شده میان دو طرف از سرگرفته شد.

 

جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی دارای روابط گسترده نظامی و امنیتی نیز هستند. تل آویو یکی از مهمترین تامین کنندگان تسلیحات و تجهیزات نظامی باکو است./982/ب101/د

ارسال نظرات