۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۶۲۴۴۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه مهارت‌های بیان تفسیر قرآن در قم، برگزاری هشتمین دوره آزمون اعطای مدرک حفاظ قرآن کریم در قم و طرح آموزش نماز به کودکان پیش دبستانی قنوات برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مرتضی نجفی قدسی، مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: کارگاه مهارت‌های بیان تفسیر قرآن ویژه قرآن‌پژوهان سطح سه و چهار مرکز تخصصی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.
وی افزود: به منظور شرکت در این دوره 70 نفر از قرآن‌پژوهان نام‌نویسی کرده‌اند و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در آن تدریس خواهد کرد.
مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) اظهار داشت: این دوره در پنج جلسه طی پنج هفته روزهای چهارشنبه در محل دارالقرآن علامه طباطبایی به نشانی قم ـ خیابان شهدا(صفاییه)ـ  کوچه 21 برگزار می‌شود که اولین جلسه آن نیز روز چهارشنبه، 28 فروردین‌ماه ساعت 18 برگزار شد.
برگزاری هشتمین دوره آزمون اعطای مدرک حفاظ قرآن کریم در قم
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری هشتمین دوره آزمون اعطای مدرک حفاظ قرآن کریم در روز بیستم اردیبهشت سال جاری در قم خبر داد.
حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به برگزاری آزمون حفاظ قرآنی گفت: این آزمون در سه مقطع حفظ کل، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: مرحله نخست این آزمون ترجمه و مفاهیم است که به صورت کتبی بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: مرحله دوم آزمون حفظ آیات است که به صورت شفاهی در مرداد و شهریور سال جاری برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که 160 نفر در آزمون سال گذشته شرکت کردند، گفت: تاکنون 350 نفر گواهی‌نامه حفاظ قرآنی را دریافت کردند.
حجت‌الاسلام عظیمی به اهمیت ارائه مدرک حفاظ قرآنی اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که حافظان 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن در برخی از مراکز و ادارات و حتی برای خدمت سربازی احتیاج به ارائه گواهی‌نامه معتبر داشتند بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از هشت سال گذشته مقرر شد تا با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزمون اعطای مدرک حفاظ برگزار شود.
وی یادآور شد: افراد علاقه‌مند به شرکت در این آزمون تا پایان فروردین فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.telavat.com برای ثبت‌نام اقدام کنند.
کارشناس دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: دارندگان مدرک کارشناسی ارشد الهیات با گرایش علوم قرآن و حدیث و سطح سه حوزه در رشته علوم قرآن و تفسیر از شرکت در مرحله اول آزمون معاف هستند.
وی تصریح کرد: مدرک این آزمون برای افرادی ضروری است که می‌خواهند از امتیازات حفظ قرآن در زمینه خدمات اداری و سربازی بهره‌مند شوند.
فعالیت‌های تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در فروردین
اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در فروردین 92 امسال در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی فعالیت‌های خوبی داشته است.
وحید اکبری، کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اعلام این خبر گفت: تبلیغات دینی در تعظیم شعائر الهی از مهم‌ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی اظهار داشت: به همت اداره تبلیغات اسلامی جعفریه تبلیغات دینی در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی در فروردین ماه 1392 در بخش جعفرآباد بیشتر از مدت مشابه آن در سال‌های قبل بوده است.
کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه تبلیغات محیطی در شهر و روستاهای بخش جهت تحویل سال جدید، برگزاری مراسم تحویل سال جدید در بقاع متبرکه بخش از جمله امامزاده طاهر(ع)، نصب بنر و پلاکارد مرتبط با موضوع نماز و نصب بنر و پلاکارد مرتبط با موضوع امربه معروف و نهی از منکر را برخی از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی جعفریه عنوان کرد.
وی افزود: نصب بنر و پلاکارد مرتبط با موضوع دید و بازدید و صله رحمتوزیع و نصب پلاکارد ویژه ایام عزاداری فاطمیه در بین هیئات مذهبی، توزیع بنر دعای سلامتی امام زمان(عج) در بین مساجد، نصب دعاهای مستحبی هنگام وضو در وضوخانه های حسینیه ها و تکایا از جمله مساجد بین راهی مسافران نوروزی، قرائت دعای ندبه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در اولین جمعه سال92 از دیگر فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در فروردین‌ماه است.
تقدیر مدیر کل تبلیغات اسلامی قم از رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات
حجت‌الاسلام اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم از تلاش‌های حجت‌الاسلام سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیر کل تبلغات اسلامی استان قم به دلیل همکاری حجت الاسلام سید حسین سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با روابط عمومی اداره کل و ارسال اخبار برای انتشار در سایت سازمان تبلیغات اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
اداره تبلیغات اسلامی قنوات از نظر استفاده از نرم‌افزار ارسال اخبار، نسبت به سایر ادارات و واحدهای تابعه در جایگاه بهتری قرار دارد و تمامی اخبار و تصاویر مراسم‌ها از طریق این نرم‌افزار ارسال می‌شود.
بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از نمایشگاه سوگواره حدیث غربت
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی‌هاشم بازدید کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بازدید از این نمایشگاه که به همت هیئات مذهبی قم برپا شده است، از تلاش‌های انجام شده برای نمایش زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) قدردانی کرد.
وی برپایی این نمایشگاه را روش خوبی برای تبیین ابعاد زندگانی آن حضرت دانست و افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار مردان و زنان است که اگر روش و سیره زندگانی ایشان را الگو قرار دهند، زندگی مؤمنانه پیش روی آنها قرار خواهد گرفت.
در این بازدید، حجت‌الاسلام حیدری، کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام اسکندری را همراهی کرد.
نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم از مصالح ساختمانی چون آجر، کاهگل و چوب ساخته شده و دارای زیر بنایی به متراژ 3 هزار و 500 متر است که به مناسبت فرارسیدن ایام سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برپا شده و در این نمایشگاه، راویان، قسمت‌های مختلف این بنا را برای بازدیدکنندگان بیان می‌کنند و مداحان اهل بیت مدیحه‌سرایی می‌کنند.
این بنا شامل باغ فدک، سقیفه، مسجد النبی، بیت رسول گرامی اسلام، کوچه‌های بنی هاشم و بیت امام علی(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) است و اتاق بستر حضرت فاطمه معصومه(س) و محلی نمادین از ترسیم شبانه سوگواری امام علی(ع) از شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) از دیگر بناهایی است که در این مکان به تصویر کشیده شده است.
بیت امام صادق(ع)، بیت الاحزان و همچنین محلی به یاد میثم، یار با وفای امام علی(ع) نیز از دیگر مکان‌هایی است که در این نمایشگاه ترسیم شده است و خرمای صلواتی نیز در محل یادشده توزیع می‌شود.
به گفته مسؤول برگزاری نمایشگاه سوگواره حدیث غربت، این بنا از سوی ستاد بزرگداشت فاطمیه(س) و هیئات مذهبی قم ساخته شده و تمام اعتبارات آن مردمی است.
تدوین تقویم مناسبت‌های مذهبی و انقلابی به همت تبلیغات اسلامی جعفریه
به همت اداره تبلیغات اسلامی جعفریه تقویم مناسبت های مذهبی و انقلابی سال 92 تهیه و تدوین شده است.
وحید اکبری، کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: براساس تقویم ملی کشور مناسبت‌های شاخص مذهبی و انقلابی به مساجد و هیئات مذهبی برای ابلاغ و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری مراسم‌های مختلف در ایام ولادت‌ها، وفات و همچنین سایر مناسبت مذهبی تهیه و در مرحله توزیع قرار دارد.
وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با همکاری هیئات مذهبی و دستگاه‌های دولتی مستقر در بخش جعفرآباد در سال جاری به منظور گرامیداشت این‌گونه مناسبت‌ها برنامه‌ریزی و نسبت به برگزاری مراسم‌ها اقدام خواهد کرد.
کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه اظهار داشت: این تقویم به صورت مناسبت‌های سه ماه تهیه و در چهار نوبت در اختیار ادارات و هیئات مذهبی قرار خواهد گرفت.
طرح آموزش نماز به کودکان پیش دبستانی قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری طرح آموزشی نماز ویژه کودکان پیش دبستانی خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: در سال جدید طرح آموزش نماز به کودکان پیش دبستانی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قنوات و از سوی جامعه‌القرآن الکریم در محل این اداره آغاز شده است.
وی افزود: در این طرح که شامل آموزش قرائت صحیح و اجرای نماز می‌شود قرآن‌آموزان همزمان با یادگیری قرآن، آموزش نماز را نیز فرا می‌گیرند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: این دوره آموزشی در قالب سه کلاس 20 نفره و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.
وی تأکید کرد: برگزاری این‌‌گونه کلاس‌های آموزشی برای کودکان سبب فرهنگ‌سازی واجبات دین اسلام در سنین کودکی می‌شود از این رو با برگزاری و اجرای این آموزش‌ها سعی در شناخت جایگاه صحیح نماز در میان نونهالان را داریم./907/پ202/پ
ارسال نظرات