۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۶۲۵۴۵

پلیس آمریکا بی‎خانمان‎ها را از شهرهای توریستی اخراج می‎کند

خبرگزاری رسا _ گروه‎های حقوق بشر پلیس آمریکا را متهم کردند که بی‎خانمان‎ها را از مناطق توریستی دیترویت ربوده و به خارج از این شهر منتقل کرده است.
بي خانمان هاي آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری دیترویت فری پرس، گروه‎های حقوق بشر، پلیس آمریکا را به ربودن بی‎خانمان‎ها در دیترویت و انتقال آنان به حومه این شهر متهم کردند.


گروه‎های حقوق بشر در چند ماه اخیر شکایات زیادی دریافته کرده اند که نشان می دهند ماموران پلیس دیترویت افراد بی خانمان را از مناطقی که مورد علاقه توریست ها است، می ربایند. 


اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا یک شکوائیه تنظیم کرده و از پلیس آمریکا خواسته است که به این رفتار ناپسند خود پایان دهد.


به گفته سارا مهتا از وکلای این اتحادیه، این اتهامات نشان دهنده عمق تبعیض در جامعه آمریکایی است.


وی افزود: مقامات پلیس می خواهند خاطرات تلخ مشکلات اقتصادی آمریکا را پنهان کنند.


وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا خاطرنشان کرد: این که شهر دوست دارد خاطرات تلخ مشکلات اقتصادی کشور را پنها کند دلیل نمی شود که علیه فقرا تبعیض صورت گیرد، از شهر خود طرد شوند و زندگی آنان به خطر بیفتد. فردی که خانه خود را ازدست داده است حق آن که به طور محترمانه با وی برخورد شود را از دست نداده است.


سارا مهتا همچنین از پلیس آمریکا به دلیل رفتار غیرانسانی با افراد بی خانمان  انتقاد کرده و گفت: اقدام پلیس آمریکا در ربودن افراد بی خانمان و منتقل کردن به کیلومترها دورتر از جایی که آنان می شناسند یک اقدام غیرانسانی، سنگدلانه و غیرقانونی است.


برخی گزارش ها حاکی است که افسران پلیس آمریکا حتی به پول اندک افراد بی خانمان نیز رحم نکرده و با دزدیدن آن، راهی به جز پیاده بازگشتن به شهر برای افراد بی خانمان باقی نمی گذاشتند.


از صد هزار بی خانمانی که در ایالت میشیگان آمریکا زندگی می کنند حدود بیست هزار نفر  از آنان در شهر دیترویت زندگی می کنند، در حالی که تنها پنج هزار تخت برای اسکان بی خانمان ها در این شهر وجود دارد./990/ب902/د

ارسال نظرات