۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۲۵۶۱
مدیرکل اوقاف تهران مطرح کرد:

شرکت بیش از 550 نفر در هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با تأکید بر این‌که روش‌ها و سبک‌های نو را باید وارد عرصه کنیم که از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، عنوان داشت: انشاالله در همه مساجد مؤذنان از حلقوم زنده اذان بگویند که تأثیرگذار باشد و جاذبه ایجاد کند.
حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده مدير کل اوقاف و امور خيريه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران عصر روز شنبه سی‌ویکم فروردین ماه در آیین افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که این برنامه سومین برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری است گفت: نخستین برنامه این سازمان طرح آرامش بهاری بود که خیل عظیمی از مردم از لحظه سال تحویل بلکه پیش از آن تا هفدهم فروردین ماه به‌پابوس امام زادگان آمدندکه برنامه جذاب و خوبی بود.

وی افزود: دومین برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه «سوگواره یاس نبوی» بود که مردم جهت اقامه عزا برای حضرت صدیقه طاهره(س) به امام‌زادگان دعوت شده و خیل عظیمی از مردم در آن شرکت کردند که برنامه خوب و قابل توجهی بود.

حجت‌الاسلام محمدزاده در ادامه این مطلب با اشاره به این‌که برنامه سوم اوقاف هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال است که جوانان و نوجوانان از 31 استان کشور به این مسابقات دعوت شده‌اند گفت: در این دوره 37 گروه شش نفره خواهران و چهل گروه شش نفره برادران شرکت کردند که در مجموع بیش 550 نفر شرکت کننده از سراسر کشور داشتیم و مسابقات خواهران دیروز به پایان رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان این‌که مقام معظم رهبری تأکید دارند که فضای کشور باید قرآنی شود اظهار داشت: درگیر کردن ذهن جوانان و نوجوانان به مسابقات قرآنی از نکات قابل توجه این مسابقات است و یکی از عواملی که می‌تواند روی ذهن و استعداد جوانان اثر بگذارد، همین مسابقات است.

وی ادامه داد: این مسابقات به‌ویژه برای جوانانی که ذوق دارند و نمی‌دانند که آن را در چه مسیری قرار دهند مفید است که سر سفره قرآن، اذان و هم‌خوانی بنشینند.

حجت‌الاسلام محمدزاده با تأکید بر این‌که روش‌ها و سبک‌های نو را باید وارد عرصه کنیم که از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، عنوان داشت: انشاالله در همه مساجد مؤذنان از حلقوم زنده اذان بگویند که تأثیرگذار باشد و جاذبه ایجاد کند.

وی در پایان سخنان خود برگزاری مسابقه پیامکی برای شرکت کنندگان در این مسابقات و نمایشگاه فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اذان، ابتهال و مدیحه سرایی را از برنامه‌های انجام شده در حاشیه این مسابقات عنوان کرد./956/پ202/ص

ارسال نظرات