۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۶۲۶۴۰
رییس جمهور در اهواز:

عده ای به دنبال جاه طلبی در سیاست هستند/ ملت در انتخابات حماسه ای تاریخی خلق می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با انتقاد از برخی رفتارها در کشور قبل از برگزاری انتخابات، تأکید کرد: برخی افراد از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند؛ شما چه‌کاره هستید و به چه حقی در مورد دیگران اظهارنظر می‌کنید؟
دکتر احمدي نژاد رييس جمهور احمدي نژاد در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران، ظهر امروز در جمع مردم اهواز به اهمیت اعتماد به ملت اشاره کرد و افزود: در هر برهه ای از زمان نظام اسلامی به ملت اعتماد کرده سود آن را دیده است.

احمدی نژاد با بیان این که امام خمینی(ره) به ملت و جوانان اعتماد کرد و نتیجه آن پیروزی انقلاب بود، خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس نیز جوانان بودند که با خون خود زمینه پیروزی انقلاب را مهیا کردند.

رییس جمهور با اشاره به سفر خود به نطنز در ابتدای دوران ریاست جمهوری تصریح کرد: در سال 84 وقتی که به نیروگاه نطنز رفتم جوانان با استعدادی را دیدم که به واسطه سلطه استکبار بیکار نشسته و عزا گرفته بودند.

وی در ادامه بیان داشت: من به جوانان و دانشمندان گفتم آیا می توانید چرخه غنی سازی را راه اندازی کنید؟ و آنان پاسخ دادند بله و این شد که اکنون می بینید، و دنیا به داشتن قدرت امروز ایران غبطه می خورد.

احمدی نژاد با اشاره به نخستین سفر خود به نیویورک تأکید کرد: در آن سفر بسیاری از مقامات به ما هشدار دادند که در صورت ادامه پافشاری خود بر دستیابی به انرژی هسته ای نابود خواهید شد اما نتیجه آن خلاف تصور دشمنان، پیروزی ملت ایران بود.

رییس جمهور به ترس استکبار از دستیابی ملت ها به انرژی هسته ای اشاره کرد و ابراز داشت: دستیابی ملت ها به انرژی هسته ای راه چپاولگری و غارت را از زورگویان غربی خواهد گرفت.

احمدی نژاد با بیان این که اقتصاد نیز باید به دست مردم باشد، گفت: اگر امکانات به دست توده مردم افتد شاهد اقتصادی پویا در کشور خواهیم بود.

رییس جمهور با اشاره به اوضاع نابسامان سیمان در سال 85 تأکید کرد: پس از این اوضاع قرار شد کار به دست تولید کنندگان داخلی بیفتد و خوشبختانه اکنون تولید سیمان در کشور از 32 ملیون به بیش از 80 ملییون تن رسیده است.

احمدی نژاد با بیان این که در بخش های گوناگون باید به ملت اعتماد کرد، افزود: خادمی ملت به معنای بازکردن راه برای پیشرفت و آبادی این سرزمین است.

وی با اشاره به اقدام دولت در راستای توزیع پول و ثروت به بدنه جامعه خاطر نشان کرد: هدفمندی یارانه ها، سهام عدالت و مسکن مهر از جمله طرح هایی است که در آن دولت تلاش در توزیع ثروت به بدنه جامعه را داشته است.

احمدی نژاد با اشاره به جمعیت کشور و وجود بیش از 30 میلیون نیروی کار پویا تصریح کرد: اگر کار به این جمعیت پویا واگذار شود فرصت انحصار طلبی از عده ای قلیل گرفته خواهد شد.

معتقدم به جای 45 هزار تومان، 250 هزار تومان یارانه به مردم داده شود

رییس جمهور با تأکید بر توزیع امکانات به بدنه ملت خاطر نشان کرد: بنده معتقدم باید به جای 45 هزار تومان و 250 هزار تومان یارانه به مردم داده شود.

احمدی نژاد ادامه داد: عده ای محتکر و سودجو از فرصت استفاده کردند و از آن طرف تحریم ها نیز وارد شد و مشکلات را به گردن هدفمندی یارانه انداختند.

کمک نمی کنید چرا بر سر ما می زنید

رییس جمهور به بیان مثالی پرداخت و افزود: عده ای ما را در حوض انداختند و دست پای ما را بسته، وزنه به پای ما می بندند و می گویند خود و ملت را نجات دهید.

وی در ادامه گفت: افزون بر این مشکلات و زمانی که به تلاش در راستای نجات می پردازیم بر سر ما می زنند که بالا نیاییم و سپس انتقاد هم می کنند.

احمدی نژاد با اشاره به دسیسه ابرقدرت ها در سال گذشته علیه ملت ایران خاطر نشان کرد: ملت ایران کاری خواهد کرد که دشمن از تحریم ایران پشیمان خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ملتی با اراده است و با اعتماد به مردم شاهد آینده ای روشن خواهیم بود.

دستیابی ملت به ثروت قدرتمندی ایران را به همراه دارد

وی دستیابی ملت به ثروت را سبب قدرتمندی ایران در سال های آینده دانست و گفت: عده ای از دارا شدن ندارها ضرر می کنند و به هر قیمتی خواستار جلوگیری از آن هستند.

احمدی نژاد جنگ سیاسی و اقتصادی دشمن را شکست خورده عنوان کرد و گفت: اینجا ایران است و برای شکست ابر قدرت ها عشایر و جوانان مردم خوزستان کافی است.

رییس جمهور به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اشاره کرد و گفت: واژه حماسه در مواقعی به کار برده می شود که کار قفل و شرایط پیچیده شده و نیاز به کاری بزرگ باشد.

برخی برای شورای نگهبان هم نسخه می پیچند

وی با بیان این که مقدمه تحقق حماسه سیاسی حضور توده های مردم در میدان است، خاطر نشان کرد: شما دیدید که مقام معظم رهبری در مشهد چه گفتند؛ ایشان فرمودند که «من یک رأی بیشتر ندارم» و انتخابات در کشور متعلق به مردم است و اراده ملت باید کشور را اداره کند.

دکتر احمدی نژاد با انتقاد به برخی رفتارها در کشور قبل از برگزاری انتخابات، تأکید کرد: برخی افراد از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند؛ شما چه‌کاره هستید و به چه حقی در مورد دیگران اظهارنظر می‌کنید؟

رییس جمهور با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور جریان های سیاسی مختلف در انتخابات، گفت: ان‌شاءالله با حضور بیش از 50 میلیونی مردم در انتخابات کمر دشمنان شکسته می‌شود.

عده ای می خواهند عرصه سیاست دست آنها باشد

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت اعتماد به مردم، اظهار کرد: تجربه نشان داده که هرگاه ملت ایران به صحنه آمده و تصمیم گرفته تصمیم او بهترین تصمیم بوده است.

وی بیان داشت: همان گونه که عده‌ای در عرصه‌ اقتصاد انحصار طلبند، در عرصه سیاست نیز عده‌ای جاه طلب هستند و می‌خواهند عرصه سیاست در اختیار آنها باشد.

عالی ترین مقام اجرایی کشور برگزاری انتخابات باشکوه را سبب تغییر شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای به سود ملت ایران دانست و افزود: دلسوزان انقلاب و نظام نباید حرفی بزنند که عده‌ای از مردم بی‌انگیزه شوند.

ایجاد یک حماسه باشکوه نیازمند حضور سلایق مختلف سیاسی است

وی با بیان این که برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار صاحب ملت هستند، گفت: برای ایجاد یک حماسه باشکوه باید سلایق مختلف سیاسی حضور داشته باشند.

رییس جمهور با بیان این که به وقوع پیوستن حماسه سیاسی زمینه را جهت تحقق حماسه اقتصادی مهیا خواهد کرد، اظهار داشت: ملت ایران حماسه‌ای خواهند آفرید که در تاریخ بشر از حماسه‌های بی‌نظیر باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های این دوره از سفر هیأت دولت به استان خوزستان بیان کرد: بخش قابل توجهی از جوانان استان بیکارند که در کارگروه کشاورزی وکارگروه صنعت و معدن بودجه خوبی برای ایجاد طرح های اشتغال زا در استان تصویب خواهد شد.

وی با تأکید بر پیگیری مصوبات دوره‌های قبل، اظهار داشت: طرح غدیر که از جامع‌ترین طرح‌های مصوب در این استان است برای رفع مشکل آب آشامیدنی در 25 شهر و 1600 روستا در حال اجرا است که پس از حل مشکلات آن، شاهد برطرف شدن مشکل آب خوزستان خواهیم بود.

رییس جمهور همچنین بر اختصاص دو درصد از درآمد نفت به اشتغال جوانان تأکید کرد و گفت: این لایحه دوباره به مجلس ارسال می‌شود تا شاهد کاهش بیکاری جوانان استان باشیم./9464/پ201/ج

ارسال نظرات