۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۶۲۷۰۴

چین از رویکرد دوگانه آمریکا در قبال حقوق بشر انتقاد کرد

خبرگزاری رسا _ چین با انتقاد از دخالت آمریکا در مسائل داخلی این کشور تاکید کرد که واشنگتن چشمان خود را بر روی کارنامه ضعیف حقوق بشر در داخل مرزهای خود بسته و به جای آن به متهم کردن سایر کشورها می‎پردازد.
گوانتانامو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی ای.بی.سی نیوز، پکن با متهم کردن آمریکا به دخالت در امور داخلی این کشور تاکید کرد که واشنگتن چشمان خود را بر روی کارنامه ضعیف حقوق بشر در داخل مرزهای خود بسته و به جای آن به متهم کردن سایر کشورها می‎پردازد.


کابینه دولت چین روز یکشنبه با ارائه گزارشی خاطرنشان کرد که ارتش آمریکا در جریان عملیات های نظامی خود در سراسر دنیا بارها حقوق بشر را زیر پا گذاشته و پرداخت رشوه های سیاسی نیز امیدها را برای گسترش دموکراسی در این کشور کمرنگ کرده است.


این گزارش که "وضعیت حقوق بشر آمریکا در سال 2012" نام دارد همچنین به خشونت های صورت گرفته به وسیله اسلحه در آمریکا اشاره می کند و آن را یکی دیگر از موارد نقض حقوق بشر عنوان می کند؛ مساله ای که به اذعان این گزارش بزرگترین تهدید برای جان و امنیت شهروندان عادی آمریکا به حساب می آید.   


گزارش کابینه چین در مورد وضعیت حقوق بشر در آمریکا به کاهش مشارکت مردم این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 نیز اشاره کرده و تاکید می کند که کمک های مالی افراد بانفوذ به ستادهای انتخاباتی تاثیر فوق العاده زیادی بر روی سیاست های آمریکا دارد.


کابینه چین همچنین از تلاش مستمر دولت آمریکا برای نظارت بر مردم این کشور انتقاد کرده است.


گفتنی است وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در خصوص وضعیت حقوق بشر که روز جمعه هفته گذشته منتشر شد از کشورهایی مانند روسیه، چین و ونزوئلا انتقاد کرده بود.


وزارت خارجه آمریکا در حالی این گزارش را منتشر کرده که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بارها در گزارش های خود از نقض بی شمار حقوق بشر به وسیله دولت آمریکا انتقاد کرده است؛ کشتار مردم بی گناه پاکستان و یمن به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین از جمله این موارد عنوان شده است./990/ ب902/د

ارسال نظرات