۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۷۵۷

برزیل درباره دخالت خارجی در ونزوئلا هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه برزیل درباره هرگونه مداخله کشور‌های خارجی در امور داخلی ونزوئلا هشدار داد.
ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی،‌ آنتونیو پاتریوتا وزیر امور خارجه برزیل، روز گذشته در مورد مداخله کشورهای بیگانه در امور داخلی ونزوئلا گفت: دوران مداخله در امور نیمکره غربی از سوی ابرقدرت‌ها به پایان رسیده و من امیدوارم که این شرایط بازنگردد.

 

وی تأکید کرد: ما به نهادهای قانونی در ونزوئلا اطمینان داریم. مساله مهم برای جامعه ونزوئلا، آشتی‌جویی و مسالمت‌طلبی است، چرا که با وجود پیشرفت‌هایی که در سال‌های گذشته به وجود آمده است، چالش‌های بسیار زیادی هم وجود دارد.

 

آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار بازشماری آرا شده و اعلام کرده‌اند که پیروزی نیکولاس مادورو، در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسند.

 

دیلما روسف رییس جمهوری برزیل، در 19 آوریل به همراه دیگر سران منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ایران و برخی از کشورهای عربی در مراسم تحلیف مادورو در کاراکاس شرکت کرده بود.

 

این مراسم در حالی برگزار شد که مخالفان دولت ونزوئلا خواستار بازشماری کامل آرا بودند.

 

نیکولاس مادورو با کسب 50 درصد آرا در مقابل هنریکه کاپریلس نامزد راست‌گرایان به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.

 

کاپریلس می‌گوید که نتایج این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد و ادعا می‌کند که بیش از 300 هزار مورد رأی باید بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

 

شورای انتخابات ونزوئلا با بررسی بخش از ادعاهای مخالفان موافقت کرده است.

 

از زمانی که مقامات انتخاباتی ونزوئلا، مادورو را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند، مخالفان چندین تظاهرات خشونت‌آمیز برگزار کرده‌ که دست‌کم، 7 کشته و 60مجروح بر جای گذاشته است./994/ب102/د

ارسال نظرات