۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۶۲۷۶۱
شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد؛

آرا ونزوئلایی‌ها بازشماری نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ شورای انتخابات ونزوئلا با صحیح خواندن نتایج انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که نتایج بازشماری نخواهد شد.
انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تله سور نوشت، ساندرا اوبلیتاس یکی از اعضای شورای انتخابات ونزوئلا روز گذشته با صحیح خواندن نتایج انتخابات ریاست جمهوری 14 آوریل، خاطر نشان کرد که بازشماری آرا صورت نخواهد گرفت.

 

وی خطاب به اپوزیسیون اعلام کرد: شایعه بازشماری آرا در میان مردم  را پراکنده نکنید، انتظارهای نابه‌جا در میان مردم ایجاد نکنید.

 

وی در ادامه افزود: زمان اعلام نتایچ تاکید کردیم که نتایج انتخابات بازگشت‌ناپذیر هستند. از نظر ما نتایج انتخابات اعلام شده است و پروسه این انتخابات به پایان رسید.

 

اوبلیتاس اظهار داشت: در قانون شورای انتخابات ملی ونزوئلا بازشماری آرا وجود ندارد. به همین دلیل این امکان وجود ندارد که نتایج انتخابات تغییر کند.

 

این درحالیست که شورای انتخابات ملی ونزوئلا، پنجشنبه گذشته، درخواست اپوزیسیون مبنی بر بازشماری آرا را پذیرفت و اعلام کرد که 46% از آرا را باز شماری خواهد کرد.

 

در انتخابات ریاست جمهوری، نیکلاس مادورو توانست 50.06 درصد از آرا را به خود اختصاص دهد و نیکلاس کاپریلس 49 درصد از آرا را به دست آورد.

 

پس از اعلام نتایج، کاپریلس از بازشناختن مادورو به عنوان رییس جمهور ونزوئلا سر باز‌زد و خواستار بازشماری آرا شد./994/ب102/د

ارسال نظرات