۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۶۳۰۹۹

تلاش بی بی سی برای مذهبی نشان دادن درگیری های عراق

خبرگزاری رسا _ در حالی که به گفته وزارت دفاع عراق نیروهای القاعده و بعثی اقدام به تظاهرات کرده اند، بی بی سی این افراد را سنی خوانده و سعی کرد این درگیری را مذهبی قلمداد کند.
تلاش بی بی سی برای مذهبی نشان دادن درگیری های عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: به گفته مقام های نظامی عراق، دست کم بیست و هفت نفر در درگیری بین تظاهرات کنندگان سنی و نیروهای دولتی در شمال عراق کشته شده اند.

بی بی سی گفت: تظاهرات کنندگان سنی عراق ماه ها است که در اقدام های پراکنده به خیابانها آمده اند و خواهان استعفای دولت نوری المالکی شده اند. دولتی که به گفته آنها اکثریت اعضای آن شیعه مذهب هستند و اقلیت سنی را در عراق به حاشیه قدرت برده اند.
بی بی سی در حالی سعی می کرد که این درگیری را مذهبی و بین شیعه و سنی اعلام نماید، که در بیانیه وزارت دفاع عراق، تظاهرات کنندگان تعدادی از عناصر القاعده و بعثی یاد شده است که با حمله به یکی از پادگان های مشترک ارتش و پلیس عراق ضمن کشته و زخمی کردن چند نفر، سلاح های موجود در این پادگان را دزدیده اند.
بی بی سی در ادامه گفت: ارتش عراق می گوید که شبه نظامیان سنی را هدف قرار داده بوده و نیروهای دولتی فقط از خود دفاع کرده اند./1415/9161/خ

ارسال نظرات